פרסום ראשון: כשבוע לפני מתן גזר הדין לנעמה יששכר, ב־4 באוקטובר, נעשה ניסיון לעקוץ את משפחת יששכר ולהוציא במרמה כספים מאמה יפה תמורת ההבטחה לשחרר את נעמה טרם הכרעת בית המשפט. כך נודע ל”מעריב”.
 
קרובי משפחה של יששכר מספרים כי בערב שבת התקשר ליפה אדם לא מוכר. הוא הזדהה כבן משפחת ספרא והציע “עזרה תמורת תשלום”. יפה נענתה להצעתו ו”העסקה החלה להתקדם”. לדברי מקורבי המשפחה, יששכר אף הספיקה למסור לנוכלים את המקדמה. הנוכלים הבטיחו עזרה תמורת 8,500 דולר (כ־30 אלף שקל) ודרשו להעביר את הכסף בשתי פעימות ובהקדם האפשרי. היא מסרה לנוכלים כ־3,000 דולר ומאז נעלמו עקבותיהם. 
 
ניסיון ההונאה נעצר כשיפה שיתפה במתרחש את קרוביה, שנרתמו לעזרה. הם הסבירו לה כי ככל הנראה מדובר בתרגיל הונאה, ועצרו את המשך העברת הכספים. בהמשך נעלמו עקבותיהם של הנוכלים. לידי “מעריב” הגיעו ההתכתבויות בין הנוכלים לבין יפה יששכר: 

נעמה יששכר. צילום באדיבות המשפחה

 

“לילה טוב גברת יפה. עד עכשיו הייתי בקשר עם שלי נווה, בקשר לשחרור נעמה מהכלא השבוע. דברי איתה, היא קיבלה מאיתנו את כל העובדות. אני אלברטו ספרא, בנו של ג’וזף ספרא מברזיל, מבעלי בנק ספרא. אנחנו משחררים אותה השבוע, נא לשמור הכל בסוד. את מכירה אותנו, שמעת על בנק ספרא, כיכר ספרא בירושלים, כל מחלקות הילדים בכל בתי החולים בארץ על שמנו. תודה, אלברטו ספרא מברזיל”.
 
בהתכתבות נוספת כתבו הנוכלים: “אל תדאגי, יום שלישי תראי אותה יחד עם הקצין האקוודורי, תשבי איתה שעות ותכניסי לה אוכל ושתייה. חמישי בבוקר, שעה 09:00 שעון רוסיה, היא איתך בחוץ. יפה, תראי באינטרנט מה זה אישור MT103 ותביני. זה כסף בטוח ביום שני בבוקר”. מקורבי משפחת יששכר מספרים: “בחודשים האחרונים, אחרי שהפרשה התפרסמה, היו לפחות עוד שני מתחזים שניסו להונות את יפה".