עושה לסביבה בית ספר: איטליה צפויה להפוך בשנה הבאה למדינה הראשונה בעולם שמכניסה לתוכנית הלימודים בבתי הספר את נושא שינויי האקלים ופיתוח בר־קיימה. שר החינוך לורנצו פיורמונטי אף עודד את התלמידים לצאת להפגנות בהשראתה של הנערה השוודית גרטה טונברג.
 
 פיורמונטי הודיע כי החל משנת הלימודים הבאה, שתחל בספטמבר 2020, כל בתי הספר הציבוריים יצטרכו להקדיש שעה בשבוע כדי ללמוד על התחממות כדור הארץ ועל הדרכים לקדם פיתוח בר־קיימה. לדבריו, גם הלימוד של נושאים "מסורתיים", ובהם גיאוגרפיה, פיזיקה ומתמטיקה, ייעשה מתוך ראייה של פיתוח בר־קיימה.
 
"כל משרד החינוך משנה את פניו כדי להבטיח שקיימות ואקלים יעמדו במרכז המודל החינוכי", אמר פיורמונטי בראיון לסוכנות רויטרס. "אני רוצה להפוך את מערכת החינוך האיטלקית לראשונה ששמה את הסביבה ואת החברה במרכז של כל מה שלומדים בבית הספר". שר החינוך האיטלקי אף קרא לכל התלמידים שלא להסתפק בישיבה בכיתות, אלא לוותר על הלימודים בבית הספר כדי להשתתף בהפגנות אקלים ברחבי המדינה, הנערכות בהשראתה של הנערה השוודית גרטה טונברג, שהפכה השנה לדמות המרכזית בניסיונות לקדם פתרונות מול שינויי האקלים והתחממות כדור הארץ. היוזמה החדשה של פיורמונטי, לשעבר פרופסור לכלכלה באוניברסיטה, התאפשרה בשל השינויים הפוליטיים שהתרחשו באיטליה. 
 

מפלגת חמשת הכוכבים, שאליה משתייך שר החינוך, דגלה בפעילות למען הסביבה מאז הקמתה לפני עשר שנים. ואולם בשנה שעברה, אחרי שהקימה קואליציה עם מפלגת הליגה הימנית של מתאו סלביני לאחר הבחירות, היא נאלצה להקפיא את התוכניות. בקיץ פירק סלביני את השותפות בניסיון להביא לבחירות מוקדמות, אולם מפלגת חמשת הכוכבים הצליחה להקים קואליציה חלופית עם המפלגה הדמוקרטית מהמרכז־שמאל. 
 
כעת פועלת הממשלה של ג'וזפה קונטה לקדם מדיניות סביבתית וירוקה יותר, ובין השאר היא נערכת להטיל מסים על שימוש חד־פעמי במוצרי פלסטיק ולתת סובסידיות לחנויות שיפעילו מתקנים למכירת מוצרים ללא אריזה.