מספר חודשים לאחר שהנהלת מפעל אמיליה קוסמטיקס בירוחם הודיעה על סגירת שערי המפעל ב-31 לדצמבר בשל ההפסדים הכבדים, מהלך שהיה מוביל לפיטורי כל עובדי המפעל, הושג מהלך דרמטי להצלת מקום העבודה. הבוקר (חמישי) הודיעה ההסתדרות הלאומית על חתימת הסכם קיבוצי חדש בשיתוף הנהלת המפעל ו-ועד העובדים החדש.

ההסתדרות הדיחה את ועד העובדים הקודם מתפקידו, לטענתה לאור הנתק המוחלט שנוצר בינו לבין הנהלת המפעל. עובדי המפעל קיימו כינוס מיוחד, ובחרו ועד עובדים חדש. הוועד החדש חזר לשולחן המשא ומתן מול ההנהלה, והבוקר נחתם כאמור ההסכם אשר יבטיח את המשך קיומו של המפעל. 
יגאל חזוט, יושב ראש ועד העובדים החדש, הביע את שביעות רצונו מההחלטה: "ברור לכל שמצב התעסוקה בירוחם בכי רע ושאין לנו לאן ללכת ולהביא פרנסה הביתה. אני שמח שההנהלה נכנסה איתנו למשא ומתן שהצליח בסופו של דבר, וכל זאת על מנת לשמור על מקום עבודתנו. הסכמנו לוותר ונרתמנו לטובת המפעל ואנו מקווים שנעלה יחד על דרך המלך".

באמצע חודש אפריל הודיעו עובדי אמיליה קוסמטיקס שבירוחם וההסתדרות הלאומית על סכסוך עבודה בחברה, בעקבות מבוי סתום שאליו נקלע המשא ומתן בין נציגי העובדים להנהלה לקראת חתימה על הסכם קיבוצי. "כרגע אנחנו נמצאים במשא ומתן לגבי הסכם שכר. כבר ארבע וחצי שנים לא קיבלנו תוספת. בשבוע שעבר הם גם הודיעו על סגירת המפעל, אבל אין עדיין מועד", אמרה אז דבורה שמעוני מוועד העובדים הקודם. בחודש מאי הוחלט על סגירת המפעל, ובאוגוסט נשלחו מכתבי שימוע לפני פיטורים לעובדים.