בדיון שהתקיים בבית משפט השלום בבאר שבע בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של ד"ר גיורא פראף פרי החשוד ברצח רעייתו אסתי אהרונוביץ' הודיע נציג המשטרה כי בבדיקה ראשונית שנערכה לחשוד הוא נמצא כשיר לעמוד לדין. מעצרו של פרי הוארך בשבעה ימים. 

כידוע במקרים בהם מדובר בעבירות חמורות כגון רצח מבקשים סנגורי החשודים לשלוח את מרשם לבדיקת הסתכלות פסיכיאטרית על מנת לקבוע האם הם כשירים לעמוד לדין. במקרה האמור המשטרה הודיעה לבית המשפט כי בדיקה בוצעה לחשוד והוא נמצא כשיר לעמוד לדין.

במהלך הדיון טען נציג המשטרה כי הרופא לא ניסה להתאבד כשברח עם רכבו, אלא להימלט עד שבעת המרדף עם השוטרים הוא איבד שליטה והתהפך. בדיון הובהר עוד כי השוטר ממשיך לשתוק בחקירתו. 

פראף פרי התמחה בארצות הברית ובתחילת שנות ה-2000 היה לישראלי הראשון שעבד עבור ארגון הצלב האדום. בחסות הארגון הגיע למקומות כמו קמבודיה, תאילנד, גינאה המשוונית, גיאורגיה ועוד. הוא עמד בראש משלחת רפואית לארמניה בזמן המלחמה שם, ניהל בית חולים באפריקה ושימש רופא בכיר בבתי חולים בשמורות אינדיאניות בארצות הברית. גם בישראל שימש רופא בזמנים קשים, כרופא צבאי בלבנון במהלך מלחמת לבנון הראשונה.