למרות שבדרך כלל קוריאה הדרומית עומדת לצד עריקים משכנתה מצפון, בעקבות הפרות זכויות האדם הקשות והפשעים שמבצע המשטר בפיונגיאנג נגד אזרחיו, החליטה סיאול שלא להעניק מעמד של פליטים לשני דייגים צפון קוריאנים שערקו לשטחה, והשיבה אותם היום (חמישי) לצפון קוריאה, וזאת לאחר שהתברר כי הם רצחו 16 בני אדם לפני שערקו.



על פי עדותם שניתנה לאחר שעברו את הגבול לקוריאה הדרומית, השניים שירתו על סיפון ספינת דיג דיונונים, כאשר בשלב מסויים הם ואדם נוסף רצחו את רב החובל של הספינה, ולאחר מכן את שאר הצוות וזרקו את גופותיהם - 16 במספר לים. בתחילה חזרו השלושה לנמל, אך לאחר שמשטרת קוריאה הצפונית עצרה את חברם הם החליטו להימלט לשכנתם מדרום. במשרד לענייני איחוד הקוריאות בקוריאה הדרומית התייחסו למקרה והבהירו כי בסיאול לא מתייחסים לשניים כאל פליטים אלא כאל פושעים ואמרו: "כשהבנו שאין ביכולתנו לסמוך על המניעים שלהם, הגענו למסקנה שלא נוכל לאפשר לפושעים מסוכנים להישאר אצלנו".



אמנם מדובר במקרה חריג, שלא מקרין על מדיניותה של קוריאה הדרומית, המאפשרת לפליטים צפון קוריאנים להישאר בשטחה למורת רוחה של פיונגיאנג, אך הוא לא הסימן היחיד להתחממות היחסים בין המדינות. סקר שביצע מכון המחקר הממשלתי בקוריאה הדרומית קובע כי במקרה של עימות צבאי בין קוריאה הצפונית לבין יפן, כמעט 50% מהציבור בקוריאה הדרומית יתמוך דווקא בקוריאה הצפונית - לעומת 15% בלבד שייתמכו ביפן, בעוד שאר המשיבים אמרו כי אין להם דעה בנושא.



הסיבה לתמיכה המפתיעה בקוריאה הצפונית, למרות היריבות המרה בין שתי המדינות, היא הזעם הציבורי בשתי הקוריאות כלפי יפן עוד מתקופת הכיבוש היפני של חצי האי הקוריאני במחצית הראשונה של המאה ה-20, שם ביצעו כוחות יפן האימפריאליים פשעים מזעזעים נגד האוכלוסיה האזרחית בקוריאה - בהם עבודות כפייה, אונס של נשים קוריאניות רבות ומקרי רצח וטבח רבים. בעוד קוריאה הדרומית דורשת מיפן התנצלות ופיצויים על תקופה זו, ביפן מסרבים לעשות זאת וטוענים כי עניינים אלה נסגרו בהסכמי עבר בין שתי המדינות.