שנת הלימודים נפתחה עם סימני שאלה רבים בנושא מימון המלגות להנדסאים לאחר שהות"ת (הוועדה לתכנון ולתקצוב במל"ג) הודיעה שתפסיק לתקצבן, והיום (חמישי) נודע ל"מעריב" כי משרד האוצר הודיע שנמצא התקציב לכך, כך שאלפי סטודנטים יקבלו סבסוד עבור לימודיהם, זאת לאחר לחץ כבד שהפעילה התאחדות הסטודנטים הארצית. יש לציין כי עוד לא ברור מה יהיה מקורו והאם הוא אכן יועבר במלואו, אך מדובר בחדשות טובות לסטודנטים הלומדים במסלולי הנדסאים במכללות הטכנולוגיות.



כזכור, כפי שפורסם ב"מעריב", הות"ת הודיעה לאחרונה כי לא תקצה החל משנה"ל הקרובה תקציב ייעודי בעבור קרן הסיוע להנדסאים בסך של 4 מיליון שקלים, לאחר שהציגה חוות דעת משפטית הקובעת כי בשל תום הסיכום התקציבי משנת 2013, אין היא חייבת עוד להקצות תקציב זה לסטודנטים ההנדסאים, אשר כבר אינם באחריותה.



מדובר בהסכם שנחתם כאמור ב־2013 להבראת מערכת ההשכלה הטכנולוגית בין משרד האוצר למשרד הכלכלה, שהיה אחראי באותה התקופה על מה"ט (המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע) - הגוף הממשלתי האחראי בתורו להכשרתם של הנדסאים וטכנאים.



בתוך כך, האיום בשביתה של ראשי המכללות הטכנולוגיות עדיין בתוקף, כך שבשבוע הבא 30 מכללות טכנולוגיות, בהן לומדים כ-30 אלף סטודנטים הנדסאים וטכנאים, יושבתו באופן חלקי בראשון ושני. האיום בשביתה מגיע על רקע דיון בוועדת הכספים השבוע שכלל פנייה של אגף התקציבים ומשרד העבודה להעברת כספים שנועדו על מנת ליישם את הרפורמה עליה הוחלט במכללות הטכנולוגיות ואמורה לצאת לפועל עוד בשנת הלימודים הנוכחית.