1. עקומת תשואות האג"ח בארה"ב שבה בהדרגה למצב של שיפוע חיובי ־ כלומר תשואת האגרת ל־10 שנים גבוהה יותר מתשואת האג"ח לשנתיים. זהו מבנה שאופייני לכלכלה צומחת. הבכירים בפד הביעו השבוע שביעות רצון מהשינוי במבנה עקומת התשואות. הם רואים בזה סימן חיובי לכך שבשווקים מפסיקים לתמחר גלישה למיתון. המהלך מאשש את הערכת הפד כי הריבית כעת נמצאת במקום הנכון.



2. מדד מנהלי רכש של גוש האירו ממשיך להצביע על חולשה כלכלית, כאשר עקב אכילס ממשיך להיות תעשיית גרמניה. אף על פי שהנתונים טרם הצביעו על התאוששות, כמה סימנים חיוביים נצפו בכל זאת בחודש האחרון: התאוששות בהזמנות מגרמניה, מה שמרמז כי אולי הגרוע כבר מאחוריה. בנוסף, כלכלת צרפת ממשיכה להפגין חוסן מרשים לעומת שכנותיה. הפחתת שיעורי המס והישענות פחותה על היצוא סייעו לה לעקוף את שאר הכלכלות בגוש.    



3. ארה"ב וסין מביעות אופטימיות לגבי חתימה על שלב ראשון בהסכם הסחר בין שתי המעצמות. סין מציבה את ביטול המכסים כתנאי מקדים לפגישה ומבטיחה מצידה לא להטיל מכס על מוצרים אמריקאיים. אם הנשיא טראמפ לא יסוג מהצהרותיו, שורה של מכסים נוספים על יבוא מסין צפויה להיכנס לתוקף ב־15.12. ייתכן שמועד החתימה יידחה לדצמבר, בגלל הקושי להסכים לגבי מיקום המפגש, זאת אחרי ביטול השיחות המתוכננות שהיו אמורות להתקיים בצ'ילה.



4. פריון העבודה בארה"ב ירד במפתיע ברבעון השלישי של השנה ־ זאת אחרי שהתפוקה עלתה ב־2.1% ושעות העבודה ב־2.4%. הנתון העלה שאלות לגבי אפשרות לשינוי מגמה, אחרי שנרשם שיפור במחצית הראשונה של השנה. בארה"ב קיוו שהפחתת שיעור מס החברות תצליח להגדיל את הפיריון, אך נראה שמוקדם מדי לקבוע כי המטרה הושגה.



5. זירוקס שוקלת הצעת רכישה. יצרנית מכונות הצילום והמדפסות שוקלת להגיש הצעת רכישה ליצרנית המחשבים והמדפסות HP Inc. המהלך אמור לשלב שתיים מהכוכבות לשעבר של שוק הטכנולוגיה העולמי. זירוקס נסחרת בשווי של 8 מיליארד דולר. שווי HP עומד על 27 מיליארד דולר.



6. קוואלקום הפתיעה את השווקים עם תחזיות חיוביות, דבר המשדר אופטימיות לגבי שוק הסמארטפונים, שסבל מחולשה מתמשכת עד כה. המשקיעים מחפשים סימנים לכך שהובלת החברה בתחום ה־G5  (תקשורת אלחוטית דור חמש) תתורגם לגידול בהכנסות. בעוד שההכנסות עדיין בנסיגה, הצפי הינו להתאוששות לקראת השנה הבאה.   


 


הכותבת היא מנהלת מחלקת מחקר מדדים בקבוצת קסם, מבית אקסלנס. האמור לעיל הוא למטרות מידע בלבד ואין לראות בו הצעה או ייעוץ לרכישה או למכירה של ניירות ערך המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול שינויי שוק.