האקדח המעשן? אחד מעדי המפתח בפרשת תיק 4000 היה מנכ"ל אתר וואלה לשעבר, אילן ישועה, שהביא למשטרה הקלטות רבות בהן הוא דיבר עם שאול אלוביץ' - איש עסקים ובעלי האתר על המאמצים שהשקיעו במטרה לסייע , לכאורה, לראש הממשלה בנימין נתניהו, בתקווה להקלות רגולטוריות בעסקת "בזק-יס". הערב פורסמו ב"החדשות 12" חלקים מההקלטות, שמהן אפשר להבין שאיש העסקים את הסיוע שהעניק לנתניהו ואף קישר בין פעולותיו להקלות באישור עסקת המיזוג שהובילה לכתב האשמות נגדו ונגד ראש הממשלה.



"מה שהוא עושה... אני בחיים לא הייתי מאמין שהוא יכול לעשות דברים כאלה", אומר אלוביץ' לישועה על נתניהו. "הוא הולך נגד כולם. זה בכל דבר, מקטן ועד גדול. אני מרגיש חייב כל הזמן". ישועה משיב: "בשביל זה הלכתי לעבודה היום". לאחר פרסום סרטון "הערבים מגיעים לקלפיות", שפורסם בהבלטה באתר וואלה ביום הבחירות בשנת 2015, ורבים תולים בו את ניצחון נתניהו באותן הבחירות, אמר אלוביץ' "שמעתי ממישהו, הרופא הזה שהיה חבר שלו, שנמצא שם בבית כל הזמן – הוא אמר שהוא (נתניהו) מוכן להתאבד בשבילי", ועל כך השיב ישועה:  "תשמע, הבאת לו את הבחירות. זה לא צחוק". אלוביץ' המשיך וענה: "זה לא דרישות לא נורמליות מה שהם מבקשים – זה נורמלי לחלוטין".



ראה, בסוף אנחנו גוף ידידותי", אמר ישועה לאיש העסקים. "אני מסתכל באתר, אני מחפש את שרה". אלוביץ' ענה: "הפקידים עדיין שם (במשרד התקשורת). ברגע שההוא (פילבר) ישנו – אז זה הכל שונה לחלוטין, והוא צועק על כולם [...]. ברגע שיש פגישה בלעדיו [...], הכל משתנה עוד פעם. [...] הוא כמו בולדוזר נכנס, הופך הכל, אבל זה קשה. הוא (ברגר) השאיר שמה, אתה יודע מה הוא השאיר שם". ישועה השיב בחיוב: "את כל המלכודות  האפשריות".



מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר בתגובה: "בניגוד לדברים שמשתמעים מקטעי התמליל שהבאתם הערב, הסיקור בוואלה על ראש הממשלה נתניהו היה ונשאר עוין, ונעשה גרוע במיוחד דווקא בזמן הקריטי של ערב הבחירות. מדהים שהמשטרה כלל לא טרחה לחקור את הרופא שאלוביץ' מדבר עליו,
אבל בתצהיר שהוא נתן, אמר הרופא שמעולם לא דיבר עם אלוביץ'. אפילו עד המדינה ניר חפץ, שנחשף שלחצו עליו באמצעי הבלתי נתפס של סחיטה ואיומים, אמר בעדותו אחרי שהפך עד מדינה: 'אלוביץ' לא הזיז לנתניהו את קצה הציפורן'. מהתמלילים שלכם ברור שמדובר בשיח פנימי בין אלוביץ לישועה שאינו קשור בשום דרך לראש הממשלה. הסיפור שאלוביץ' המציא על הרופא הוא עוד הוכחה שכל השיחות שלו עם אילן ישועה, שעליהן מבוסס התיק נגד ראש הממשלה נתניהו, הן חסרות ערך. כך מנסה איש הימין אלוביץ' להצדיק בפני איש השמאל ישועה, את קו הסיקור השמאלני שהוביל ישועה בוואלה!".
תגובתו של ד"ר צבי ברקוביץ': "מעולם לא דיברתי עם אלוביץ ומעולם ראש הממשלה נתניהו לא דיבר איתי על ענייני בזק או אלוביץ'.
פרקליטו של שאול אלוביץ׳, עו"ד ז'ק חן מסר בתגובה: "הסכר נפרץ והשטפון של ההדלפות עולה על גדותיו ומזהם את המעט שעוד נותר מהליך משפטי ראוי והוגן. שלוש שנים של הדלפות מחדרי חקירות ללא תגובה נחרצת של ראשי מערכת האכיפה, שהביאו גם לפירות הביאושים האלה. הציבור כבר מבין שאל לו לסמוך על קטעי הדלפות וחלקי תמלילים הלקוחים ממאות אלפי עמודים של מסמכים ועדויות ואשר מוכיחים כפי שטענו באריכות בשימוע, שמר אלוביץ' לא עבר את העבורה המיוחסת לו".