אסון באוסטרליה: שלושה בני אדם נהרגו ועוד ארבעה הוגדרו כנעדרים היום (שבת) בשריפות ענק שמשתוללות ביממות האחרונות במזרח אוסטרליה, כך על פי דיווחים של רשויות הכיבוי וההצלה המקומיות. כמו כן, לפחות 150 בתים נהרסו תחת הלהבות. כבאי מחוז דרום ויילס החדשה דיווחו על מציאת גופת אישה ללא רוח חיים בתוך רכב, לאחר שסבלה מכוויות קשות, כמו כן, גופות נוספות נמצאו בתוך בתים שנספו באש.



כמו כן, ארבעה אנשים נוספים מוגדרים כנעדרים לאחר שאבד איתם הקשר הבוקר. ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מורינסון אמר כי הוא חושש שמספר ההרוגים עלול לעלות ככל שיתקדמו מאמצי החילוץ וכיבוי השריפות. "ככל שאנו מתקדמים לעבר אזורים חדשים שטרם טופלו, אנו מצפים לשמוע חדשות גרועות שוב", אמר מורינסון במסיבת עיתונאים משודרת שנערכה בסידני, אמש.

עוד אמר ראש הממשלה האוסטרלי כי כוחות מילואים של צבא אוסטרליה יגויסו ויחברו לכוחות הצבא הסדירים על מנת להגיש עזרה ולסייע לניצולים ולאזרחים הנמצאים באזורי סיכון להיפגע מתופת האש. כמו כן הודיע כי כספי פיצויים מהממשלה האוסטרלית זמינים כעת לכל מי שנפגע באופן ישיר מגל השריפות.

זוהי עונת השריפות הרשמית ביבשת, שנגרמות על ידי הבערות שיחים באזורים הצחיחים במדינה. חלקים רבים מהמדינה, שכעת נמצאת בעונת הקיץ, נמצאים כבר עכשיו בעיצומו של יובש המלווה בבצורת, דבר הגורם לפוטנציאל נפיץ להתלקחות של עלים יבשים מפאת החום הרב.