המתווה של ליברמן למניעת בחירות: יו"ר ישראל ביתנו התראיין הערב (שבת) ל"החדשות 12", והציג אולטימטום לראשי שני הגושים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ במטרה לפתור את הפלונטר הפוליטי. בראיון הודיע ליברמן כי בכוונתו לקבוע עם השניים פגישות עוד מחר, בהם יציג לשניהם דרישות ואם מי מהם לא יקבל את דרישותיו של ליברמן - יתמוך יו"ר ישראל ביתנו, שמתפקד כיום כלשון מאזניים, בממשלה צרה בראשות מי שיסכים לדרישותיו.

בראשית דבריו התייחס ליברמן למינויו של יו"ר הימין החדש נפתלי בנט לשר הביטחון, ואמר: "לא הופתעתי מהמינוי של בנט. אני מאחל הצלחה לבנט אבל האתגר האמיתי שעומד בלפני ישראל זה לא איך למנות שר כזה או אחר אלא איך להקים ממשלת אחדות לאומית, איך לחסוך ממדינת ישראל מערכת בחירות שלישית".

לאחר מכן, פירט יו"ר ישראל ביתנו את דרישותיו הן מגנץ והן מנתניהו ואמר: "גנץ צריך לקבל את מתווה הנשיא כולל הנבצרות ונתניהו צריך להיפרד מהגוש החרדי-משיחי שלו. אני מצפה ששני האישים יקבלו החלטות נכונות. אני מתכוון לפנות לשניהם ולבקש פגישה השבוע. מי שיקבל החלטה לא נכונה - אנחנו בישראל ביתנו נסיק את המסקנות. מי שיקבל החלטה לא נכונה - אנחנו נתמוך בצד השני".

"יש פה החלטה אחת של גנץ: לקבל את מתווה הנשיא עם כל הפסיקים והנבצרות והחלטה של נתניהו להיפרד ולהיכנס לממשלת 65. תגבשו קווי יסוד, תגבשו תקציב". כמו כן טען כי התפקיד של מפלגתו הוא להקים ממשלת אחדות לאומית ליברלית: "הדבר הכי חשוב מבחינת מדינת ישראל כרגע זה למנוע בחירות סיבוב שלישי ולהקים ממשלת אחדות. אני מאמין ששני האישים הם גם אחראיים וגם רוצים בטובתה של מדינת ישראל".

בשיחה עם מעריב הבהירו מקורבי ליברמן כי אם שני הצדדים לא יסכימו להצעתו של ליברמן, המדינה תלך לבחירות נוספות, והסבירו כי אם יהיו חילוקי דעות או תהיה חוסר הבנה בנוגע להגדרת הנבצרות במתווה הנשיא, "ליברמן יבקש לפנות לנשיא ריבלין ושהנשיא יכריע ויפרט.  באשר לסדר הכהונה בתפקיד רה"מ, לפי מתווה הנשיא נתניהו הוא הראשון בין השניים". בליכוד ענו לליברמן ואמרו כי יו"ר ישראל ביתנו "לא חידש דבר ובינתיים היחידי שלא מוותר על כלום זה איווט. נתניהו לא יפרד מגוש ה-55", מכחול לבן נמסר כי המפלגה תשמיע את עמדתה בנוגע למתווה המוצע בהמשך השבוע.

מוקדם יותר היום, דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מיו"ר ש"ס אריה דרעי  להתגמש בנושאי דת ומדינה, וזאת כדי לאפשר הקמת ממשלה משותפת בין החרדים לליברמן. עם זאת, מקורבים של ראש הממשלה הכחישו את הדיווח ואמרו כי "נתניהו וגם איש מטעמו לא פנו לשר דרעי בבקשה להתגמש בנושאי דת ומדינה". מקורבי דרעי ציינו כי "ביום חמישי התקיימה שיחה ארוכה בין רה"מ נתניהו לשר דרעי. השיחה נגעה בין היתר בנושאי דת ומדינה". לדבריהם, רה"מ ביקש מדרעי למצוא מכנה משותף בנושאים אלה, לנסח את משנת מפלגת ש"ס והעומד בראשו כדי לעשות הכל לפתרון הפלונטר הפוליטי. "זאת לא הייתה בקשה ישירה "להתגמש" אך השניים דיברו ארוכות על התחום", הסבירו.