מערכת היחסים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין נפתלי בנט ידעה במשך שנים הרבה “דם רע”, ותחילתה עוד בימים שבהם עמד בנט בראש המטה של נתניהו כשזה היה יו”ר הליכוד ויו”ר האופוזיציה בשנים 2008-2006.



לפי פרסומים שונים, הסתכסך בנט עם אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, מה שעלה לו במשרתו. בראיון שהעניק בנט ב־2013 לתוכנית “אורלי וגיא”, כשכבר עמד בראש מפלגת הבית היהודי, הוא הזכיר כי גם הוא וגם נתניהו שירתו בסיירת מטכ”ל והוסיף “שרה ואני היינו בעיקר בקורס טרור ביחד”, אמירה שלא זיכתה אותו בנקודות בבלפור. 



לתוך מערכת היחסים העכורה ביניהם השתרבב גם שמה של גילת, רעייתו של בנט, לאחר שהתפרסם כי נתניהו ביקש משאול אלוביץ’ לפרסם באתר וואלה כתבה שלפיה גילת הייתה שפית במסעדה לא כשרה בניו יורק. בנט אמר בתגובה כי נתניהו צריך להתבייש. הוא כינה את הדברים “מעשה נבזי ופחדני” ודרש שנתניהו יתנצל בפני אשתו. בתגובה, תקפו אותו בליכוד ואמרו כי מהרגע שעזב את לשכת נתניהו הוא לא הפסיק לתדרך נגד שרה נתניהו ולהשמיץ אותה בכל הזמנות.



מעבר ליחסים האישיים, בנט כשר בממשלות נתניהו יצא פעמים נגד מדיניות הביטחון של ראש הממשלה. רק לפני כשנה קרא בנט לנתניהו למנותו לשר הביטחון “כדי שישראל תחזור לנצח”. הוא טען כי מדיניות הביטחון סובלת מקיבעון מחשבתי וציין כי “הדבר הכי מסוכן לישראל הוא שהתחלנו לחשוב שאין פתרון לטרור, למחבלים, לטילים. שאין מה לעשות, שאי אפשר לנצח”.



בעקבות ירי מרצועת עזה לעבר גוש דן במרץ השנה, כינה בנט את התגובה הישראלית “פתטית” ואמר כי נתניהו הוא אומנם ראש ממשלה ומדינאי טוב, “אבל כשר ביטחון ניהל מדיניות ביטחונית מול חמאס שנכשלה”. בנט קרא לנתניהו להוביל מערכה חזקה מול חמאס, והוסיף כי אם הוא לא יודע לעשות זאת, אז שיעניק למישהו אחר את תיק הביטחון. כעת, כשההדורים יושרו לכאורה ובבלפור מוכנים למחול לו על העוינות, לא נותר אלא לראות כיצד בנט יישם כשר ביטחון את העצות שנתן לנתניהו.