האם הנוכל מספר 1 בארץ יקבל את מבוקשו ויישאר בכלא? כתב הפלילים בוקי נאה התראיין הבוקר (ראשון) לתוכניתה של אילה חסון ב-103FM, וסיפר את סיפורו הייחודי של אורן אברהם, מי שהיה אחד מהנוכלים המפורסמים והמתוחכמים בישראל, ועתה מבקש להישאר בכלא - מכיוון שהוא לא מוצא מסגרת מתאימה מחוץ לכתלי בית הסוהר.



"כשהיה בן 17 אברהם התחיל לעשות כל מיני תעלולים והצליח להוציא כרטיסי אשראי מכל מיני אנשים דרך הטלפון", סיפר נאה, "בגיל 20 הוא שלח לישיבת הממשלה 40 פיצות מהכלא דרך הטלפון הציבורי במאסר. אז הוציאו נגדו צו שאוסר לו לגעת בטלפון בבית הסוהר. הוא החליט להתחכם ונתן לאסירים אחרים להחזיק לו את הטלפון בזמן שהוא דיבר בו. כך הוא שיגע את השופטים ששפטו אותו ואת חוקרי המשטרה. כל פעם כשהוא השתחרר הוא רצה להשתקם אך לצערנו במדינת ישראל אין שיקום לאסירים משוחררים. הוא מוגדר בחוק בוועדת אבחון כמפגר. הוא מפגר גאון, הוא מסוגל לעשות דברים שכל גאוני המוסד לא מצליחים לעשות".



ספר על תעלולים נוספים שעשה לשופטים.

"הוא היה מתקשר לשופט שאמורה לשפוט אותה ומאחל לה שבת שלום ואף סיפר לה שכולם כבר יודעים שלבת שלה הייתה עבירת תנועה כלשהי. הוא היה מתקשר לשוטרים בחדרי חקירות ולמוקד מאה ומציג את עצמו כרב פקד עם מספר אישי של אותו שוטר ואז היה מבקש מהמוקד לבדוק לו משהו וכך היה משיג אינפורמציה. הוא גם היה משתחרר מהכלא, משיג מספר כרטיס אשראי, קונה כרטיס טיסה ונוסע לחמישה ימים עד שהיו תופסים אותו. היום הוא כבר בן 45 ו-35 שנים פושע. אנשים פוחדים להעסיק אותו כיום. אף אחד לא מצליח למצוא לו תוכנית שיקומית".
 
לסיום, עבדת עם ניר חפץ?
"הוא היה העורך שלי ב'שבעה ימים' ב'ידיעות אחרונות' ואני מצדיק את המשטרה. המשטרה תפקידה לעשות תרגילים ולגרום לאדם שמצפצף על החוק להוציא ממנו את האמת. המשטרה לא מחויבת לאף אחד שלא תפגע בו בצנעת הפרט".
 
אם כך אין טעם להחזיק את צו איסור הפרסום.
"אני מניח שאשתו יודעת מכך. קראתי הבוקר שהמאהבת טוענת שהיא מאוימת. משטרת ישראל לא תפקידה לשמור על מי שיש לו פילגש שאף אחד לא יידע מזה. זה שאנשים נפגשים במסדרון זה לגיטימי בהחלט. בכניסה לקורס קציני המשטרה יש שלט 'בתחבולה תעשה לך מלחמה'. אם לא נעשה תחבולות – לא נצליח".
 
כשחוקר אומר לך שהוא לא בקשר עם אבא שלו בגלל שהוא בגד באמא שלו ומודיע עליו שהולכים להפיל עליו פצצה, זה בסדר?
"אם הוא מחזיק פילגש ומשלם לה כל חודש כסף הוא צריך לחשוב על זה. לא המשטרה".
 
אם כך אין טעם לצו איסור הפרסום.
"אין טעם אך תפקידה של המשטרה לאסוף עדי מדינה נגד חשודים עיקריים בכל דרך שהיא".