ראש הממשלה בנימין נתניהו חתם הבוקר (ראשון) על מכתב התפטרותו מתפקיד שר הביטחון, זאת על מנת לאפשר את מינוי ח"כ נפתלי בנט לתפקיד. בדבריו בפתח ישיבת הממשלה התייחס נתניהו לאולטימטום שהציב אמש יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ואמר כי הוא "מתואם לגמרי עם הרשימה המשותפת".



"נראה, ככה אני חייב להגיד, שמדובר כאן בהצגה. אני מקווה שזה לא כך. נראה שליברמן מתואם לפרטי פרטים עם הרשימה המשותפת ועם כחול לבן. ולכן האולטימטום שהוא מציג לשני הצדדים כביכול, הוא אולטימטום לליכוד בלבד ולא לכחול לבן", ציין ראש הממשלה, "לליכוד הוא אומר בצורה ברורה: ״לא אתן לכם להקים ממשלה צרה שתקום בתמיכה של ש״ס, יהדות התורה וימינה. ואם תנסו להקים אותה - אצביע נגדכם״. אבל לכחול לבן הוא לא אומר דבר דומה. הוא לא אומר להם שלא יתן להקים ממשלה צרה שתקום בתמיכת הרשימה הערבית המשותפת עם איימן עודה ואחמד טיבי. הוא לא אומר להם שאם הם ינסו להקים אותה הוא יצביע נגדם. לנו הוא אומר - פרקו את בלוק הימין. להם הוא לא אומר - פרקו את הבלוק עם הרשימה המשותפת. לכן לפי מה שנראה ברגע זה, ליברמן חותר להקים ממשלת מיעוט של השמאל שתקום בתמיכת איימן עודה ואחמד טיבי ותהיה תלויה בהם בכל יום ובכל דבר".



"אני מבקש שתחשבו איך תוכל לתפקד ממשלה שתשב בחדר הזה, כשהמפתח לחדר נמצא בידי אחמד טיבי ואיימן עודה. הרי ליברמן בעצמו אמר שלשיטתו הם גיס חמישי ושמקומם אפילו לא בכנסת ישראל. לאנשים הללו הוא רוצה למסור את מפתחות הממשלה? ברור שזה יהיה התסריט הגרוע ביותר והמסוכן ביותר למדינת ישראל. אני ודאי מוכן להיפגש עם אביגדור ליברמן השבוע. אני עדיין מצפה לשמוע ממנו התחייבות ברורה שהוא יתנגד לממשלה שתקום בקולותיהם של טיבי ועודה ותהיה תלויה בהם. אני מסכים עם ליברמן שאין צורך אמיתי לגרור את מדינת ישראל לבחירות נוספות. אפשר וצריך להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה, כפי שהציע הנשיא. עוד לא מאוחר לעשות זאת".



עוד אמר נתניהו בפתח הישיבה: "אנחנו מציינים היום 24 שנים לרצח ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, יצחק רבין ז"ל. הרצח הזה הוא פצע דורות לעמנו ולמדינתנו. אני אכבד את זכרו של יצחק רבין באירועי הזיכרון אחר הצהריים בהר הרצל ובכנסת, וארחיב בעניין הזה. במהלך הישיבה אני אביא את מינויו של נפתלי בנט לתפקיד שר הביטחון, אני מאחל לו הצלחה. כמו כן, אני מבקש להודות לשר אורי אריאל, שהודיע לי על התפטרותו מתפקיד שר החקלאות. אני מבקש להודות לו על שירותו המסור, הנפלא וארוך השנים, למען מדינת ישראל בממשלה ובכנסת".



ליברמן, כתב בתגובה בחשבון הפייסבוק שלו: "גרגרי שעון החול כמעט וסיימו את מסלולם ואנו לא ניתן לגנץ או לנתניהו להוביל אותנו למערכת בחירות שלישית, שהיא האפשרות  הגרועה ביותר למדינת ישראל. אנחנו ב״ישראל ביתנו״ הבטחנו שנעשה כל שביכולתנו ונפעל בשקיפות מלאה להקמת ממשלת אחדות ליברלית רחבה. אם יש כאלה שלא מבינים שבמצב שנוצר, כל צד חייב לוותר למען האחדות ולמנוע מערכת בחירות בפעם השלישית, אין ברירה אלא להעמיד בפניהם את המציאות כפי שהיא, כי אני לא רואה דרך אחרת. פניתי הבוקר לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו״ר כחול לבן בנימין גנץ לקביעת פגישה עם כל אחד מהם בנפרד, כשהמסר הוא ברור ומדוייק: גנץ יהיה חייב לקבל את מתווה הנשיא ולאפשר לנתניהו לכהן כראש ממשלה ראשון ברוטציה כולל סוגיית הנבצרות ואילו ראש הממשלה נתניהו יהיה חייב להפרד מהגוש החרדי משיחי. כמו כן קבעתי ביום רביעי הקרוב פגישה עם נשיא המדינה".
בתוך כך, מבית הנשיא נמסר כי בהמשך למגעים הקואליציוניים בין סיעות הכנסת ולבקשת ליברמן, נקבעה הבוקר פגישה בין נשיא המדינה ויו"ר ישראל ביתנו שתתקיים בצהריי יום רביעי הקרוב. כמו כן, ליברמן ציין כי פנה ללשכות נתניהו וגנץ לתיאום פגישות משא ומתן.

כזכור, ליברמן הצהיר אמש בראיון לחדשות 12 כי בכוונתו לקבוע כבר היום פגישות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו”ר האופוזיציה וכחול לבן ח”כ בני גנץ, שבהן הוא מתכוון להציג לשניהם דרישות - ואם מי מהם לא יקבל את דרישותיו, הוא יתמוך בממשלה צרה בראשותו של מי שכן יסכים.