ניהלה פעוטון ללא שעברה קורס עזרה ראשונה: פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד בת אל יצחקיאן, מטפלת במעון בת 26 מירושלים, לאחר שפעוט שהיה בהשגחתה איבד הכרה ולאחר מכן נפטר, באשמת מוות ברשלנות, לאחר שהתגלה כי לא עברה קורס עזרה ראשונה והחייאה כנדרש.



על פי כתב האישום, ב-28.12.15, הובא למשפחתון שאותו ניהלה יצחקיאן תינוק בן ארבעה חודשים, ובשלב מסויים הודיעה המטפלת להוריו כי התינוק אינו שקט, וביקשה מההורים לאסוף אותו. אבי התינוק לקח את היילד לבדיקה רפואית, אך לאחר שהרופאה לא אבחנה כל מחלה, הוא הוחזר למשפחתון, כשהוא ישן. בשלב מסויים, לאחר שכבר הושב לפעוטון, התעורר התיקנוק ובכה, ואז הנאשמת הניחה אותו במושב המויעד לתינוקות והלכה להכין עבורו בקבוק. בזמן זה, איבד התינוק את הכרתו, וכשיצחקיאן חזרה לסלון הפעוטון, היא הבחינה בו, הרימה אותו, החלה לטלטל אותו תוך שהיא קוראת בשמו במטרה להרימו. הנאשמת גם ניסתה לבצע בו הנשמה, ולאחר שפנתה למוקד דוד אדום גם פעולות החייאה, אך בשל הטלטולים נגרם לתינוק דימום מוחי וכשבוע אחר כך נקבע מותו בבית החולים.



במהלך חקירת המקרה התברר, כי למרות שנדרש ממפעילי פעוטון לעבור קורס החייאה ועזרה ראשונה לצורך תעודת גמר, ביקשה יצחקיאן מהמוסד בו למדה שלא להשתתף בקורס בשל מגוריה המרוחקים מהמוסד הלימודי, וניתן לה ציון עובר מבלי שהשתתפה בקורס, והיא קיבלה תעודת הסמכה ללא שהיה לה את הידע והמיומנות הדרושים לכך. כתוצאה מכך, לא ידעה המטפלת להתמודד עם מצבו הרפואי של התינוק והיא גרמה לו נזק ברשלנותה בטיפולה בו.