למי שייכת המעבדה לגידול סמים - לבעל או לאשה? בני זוג באמצע שנות ה-30 לחייהם נעצרו בסוף השבוע בחשד לכגידול סמים מסוג מריחואנה במרתף ביתם. תחילתה של החקירה דווקא במעשה שוד שבוצע לכאורה בחנות נוחות בתחנת דלק באזור מרחב איילון. כבר בראשית החקירה על החשד כי אין מדובר בשוד סטנדרטי וכי לא מן הנמנע שמדובר בביום של שוד בו נטלו חלק עובדי המקום. אחת מהם נעצרה לחקירה, שבמהלכה הגיע לחוקרים מידע על מעבדה לגידול סמים המתופעלת במרתף ביתה שביבנה. 

למרות שמדובר במרחב אחר ובמחוז אחר, פתחו חוקרי מרחב איילון בחקירה נוספת, ואכן בשישי האחרון בוצע חיפוש בבית החשודה ובכניסה למרתף אותרה מעבדה לגידול סמים ובה שתילים של סם מסוג קנאביס במשקל של כ-120 ק"ג ברוטו. בנוסף אותר חומר החשוד כקוקאין במשקל 16 גרם, כסף מזומן משקלים דיגיטליים וציוד רב לגידול סמים.

בבקשה להארכת מעצר נגד החשודה ובעלה, הוסיפה המשטרה גם עבירה של נטילת חשמל, מים וגז בגניבה. בדיון בבית משפט השלום אתמול הוחלט על הארכת מעצרו של הבעל עד יום שני ואילו האישה שוחררה למעצר בית בתנאים מגבילים. בית המשפט עיכב את ביצוע ההחלטה עד לערעור המשטרה, ואכם היום הפך בית המשפט המחוזי את ההחלטה והאריך גם את מעצרה עד מחר. 

פרקליטו של הבעל טען כי הוא נעדר עבר פלילי וכי הוא משתף פעולה באופן רציף עם המשטרה, מה גם שלטענתו, "אין לו קשר למעבדה ולסם שנתפס". מנגד, עורך דינה של האישה אמר כי גם לה אין קשר למעבדה וכי שייכת לבעל שמודה שהסמים שלו. נציג המשטרה, רס"ב בנימין אלמקייס, התעלם מהערותיו של בא כוחה של החשודה, וביקש להאריך את מעצרם של השניים תוך שהוא מציין את הכמות הגדולה של הסמים. 

לטענת עורך הדין של החשודה, השוטרים שמעו ממנה שהיא לא יורדת למרתף ומעולם לא הייתה שם ואם מצאו שם משהו זה שייך לבעלה. לדבריו, בעלה מאשר שהכל שלו ואומר "מה רוצים מאשתו". "העובדה שאין מעבדה פלילית שפועלת בשבת לא צריכה להעניש את האישה ולהשאירה במעצר. יש פה ניסיון להפעיל לחץ פסול עליה בעצם מעצרה". 

השופט שי מזרחי החליט לשחרר את החשודה בתנאים מגבילים, אולם בית המשפט המחוזי הפך את ההחלטה והורה כאמור על הארכת מעצרה עד מחר. החקירה נמשכת.