יו"ר סיעת ישראל ביתנו התראיין היום (ראשון) לתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לאופציה שיחברו לממשלת מיעוט בראשות בני גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת, למתווה הנשיא ולסיכויים להקמת ממשלת אחדות בין כחול לבן לליכוד.



אומרים שליברמן נתן אולטימטום שיותר נוח לגנץ, אתה מסכים עם הפרשנות הזו?
פורר: לא, אני חושב שהאולטימטום הזה יותר נוח לציבור בישראל, זה אומר ממשלת אחדות נקודה. מי שלא יפעל בכיוון הזה, מי שיפעל בכיוון ההפוך, מי שיטרפד את המהלך הזה, האחריות תהיה עליו".



אז ליברמן ילך עם הצד שנשאר נאמן להצעה הזו ולא עם הצד שדפק את התכנית. אז ליברמן ישב עם הערבים?
"הצד שבעצם יטרפד הקמת ממשלת אחדות, ידע שיהיה מחיר".



השאלה אם גם ליברמן ישלם את המחיר הזה.
"אני חושב שאנחנו אלה שמוכנים להקריב ולשלם מחיר הכי יקר ברמה הפוליטית. ההצעות שאנחנו קיבלנו מכל צד באשר לתפקידים באמת חוצים את גבולות הדמיון. אנחנו נאמנים לאג'נדה ואומרים שאם אנחנו אלה שמפריעים לכם להקים ממשלת אחדות, תעשו אותה בלעדינו אבל תעשו אותה".



אם נניח שגנץ אומר בצורה כזו או אחרת שהוא מקבל את הצעת ליברמן ונתניהו לא מפרק את הגוש, תצטרכו לשבת בממשלת מיעוט שהערבים תומכים בה מבחוץ. זה בעצם הפרת הבטחתו, איך הוא יעביר את זה בציבור?
"להערכתי ישנן עוד אופציות, ככל שהיום הקובע מתקרב. בסוף כל אחד יעשה את החשבונות הרלוונטיים שלו. ברור לכל מפלגה שמי שיוביל לבחירות הנוספות, אם יהיו כאלה, עלול לשלם את המחיר. מה שבטוח שמדינת ישראל לא צריכה לשלם את המחיר הזה, ולכן אנחנו משאירים את כל האופציות פתוחות".


נקבעו כבר פגישות עם נתניהו וגנץ למיטב ידיעתך?
"נקבעה רק פגישה עם הנשיא ביום רביעי, בנוגע למתווה".

כולם שואלים את עצמם מה זה מתווה הנשיא, מתי הנבצרות תתקיים?
"אנחנו כסיעה אמרנו שמבחינתו ראש ממשלה יכול לכהן עד שיהיה פסק דין חלוט בעניינו. כך אומר החוק, שחוקק לא באופן פרסונלי, ערב בחירתו של נתניהו. ככל שהולכים למתווה הנשיא כדי להקים ממשלת אחדות, המשמעות היא שנתניהו יהיה ראשון ברוטציה, ועם תחילת משפטו ייצא לנבצרות".

בהמשך הוסיף פורר כי "אנשים אומרים שלא הייתה הכרעה בבחירות האלה, ואני סבור הפוך. הציבור הכריע שהוא לא רוצה ממשלת הלכה של הליכוד והמפלגות החרדיות ושהוא גם לא רוצה ממשלת שמאל. הציבור רוצה ממשלת אחדות, גם אם אנחנו לא נהיה חלק ממנה".