נשיא סוריה בשאר אסד אמר בראיון שפורסם הבוקר (שני) בסוכנות הידיעות הרוסית RT כי "סוריה הפכה לאזור מבחן עבור ארצות הברית, בכך שהיא מצמצמת את הכלים שהיא נוקטת לשמירה על ההמוניה העולמית". הוא ציין: "אני מאמין כי וושינגטון רואה את תפקידה הדומיננטי בעולם מחליק לה מבין האצבעות, ומנסה לשמר אותו בכל האמצעים הקיימים. אפילו בעלי בריתם אומרים להם 'לא', כמו ממשלות המערב הם יילחמו איתם". 
לדבריו, אחרי הפלישות הצבאיות האמריקאיות היקרות - לאפגניסטן ועיראק - הם החליטו על שינוי גישה במטרה להפיל את ממשלתו, והיא מלחמה באמצעות נציגי הג'יהאדיסטים. בניגוד להצהרה הציבורית לפיה יש לחסל ארגוני טרור שונים כמו אל קעידה, ג'בהת א-נוסרא וארגון המדינה האיסלאמית (דאעש), לארצות הברית לא היו יסורי מצפון על כך שתמכה בהם כל עוד הם עומדים ביעדיה.
"אל קעידה היא שלוחה הפועלת נגד הממשל הסורי, הממשל הרוסי וזה האיראני", הסביר, "כיצד הם עלו לפתע בשנת 2014 משום מקום, יש מאין! בעיראק ובסוריה באותו הזמן, כשהם משתמשים בתחמושת אמריקאית? זה מאוד ברור". לטענתו, גם בזמן שהיה בשיא כוחו, דאעש לא יכל להבריח נפט בשווי מיליוני דולרים משטחי סוריה מדי חודש, זאת מבלי שארצות הברית תעלים עין. "מאז התחלת הפעילות של דאעש, הם בוזזים את הנפט הסורי החל מ-2014 והיו להם שני שותפים - ארדואן וארצות הברית, בין אם מדובר ב-CIA או בגורמים אחרים", ציין, "הביזה של על העושר הסורי נמשכת גם כיום בגלוי, תחת השגחתה של ארצות הברית, אפילו כשהלחימה מסתיימת". 

בהמשך הראיון הנשיא הסורי טען כי "האמריקאים תמיד מנסים לבזוז מדינות אחרות בדרכים שונות, לא רק את הנפט והמשאבים הכספיים שלהן - אלא גם את זכויותיהם בתחומים השונים. זהו תפקידם ההיסטורי לאחר מלחמת העולם השנייה". אסד הדגיש כי "הקשרים העכורים בין וושינגטון לארגונים מיליטנטים שונים בסוריה הם הסיבה לכך שהוא מטיל ספק בכך שכוחות מיוחדים אמריקאים חיסלו את מנהיג דאעש". הוא הוסיף: "ממש כמו במקרה של חיסול בן לאדן, לא פרוסמה שום הוכחה לכך שהוא באמת מת - בניגוד למותם של סדאם חוסיין ומועמד קדאפי". כזכור, גם במוסקבה הטילו ספק בעצם החיסול וקראו לאמריקאים להוציא תיעוד מסוים".
גורמים רבים במערב טענו לאורך השנים כי סילוקו של אסד הוא הדבר שיבטיח שינוי חיובי בסוריה. אסד טען כי מדובר במחשבה מגוכחת מאוד, שכן אלפי סורים שנלחמים כיום בצד שלו בדמשק לא מסכנים את חייהם בשבילו. "מנהיגי המערב שטוענים כי הסורים סובלים מהממשלה שלי הם צבועים, שכן הם אלה שגורמים לסורים לסבול כתוצאה מהסנקציות", אמר אסד, "זוהי דרך נוספת להבטחת שינוי המשטר במדינה". לדבריו, הסנקציות אינן פוגעות בממשלה בלבד, שכן משקיעים פרטיים התייאשו מלנסות לתמוך כלכלית בסוריה בשל העיצומים, והםדבר מקשה על ההתאוששות הכלכלית של המדינה.