יו"ר הרשות הפלסטית, אבו מאזן, נשא היום (שני) נאום במתחם המוקטעה ברמאללה, לרגל יום השנה ה-15 למותו של קודמו בתפקיד, יאסר עראפת, ואמר כי "הבחירות לפרלמנט הפלסטיני ולנשיאות יתקיימו בתנאי שהן יערכו גם במזרח ירושלים וגם ברצועת עזה, ולא רק בגדה המערבית". המנהיג הפלסטיני המשיך ואמר: "אני מקווה שכולם יסכימו לבחירות מכיוון שהם שומרות על הזכויות שלנו בקשר לסוגיה הפלסטינית, ולאחר מכן נגשים את המטרה שלנו שהיא הקמת מדינה וקיום זכות השיבה אל אדמת המולדת". בתוך כך, בתקשורת הפלסטינית דווח היום כי צעיר מקומי בן 22, בשם עומר בדווי, נהרג מירי כוחות צה"ל בעימותים עם מפגינים באל ערוב, סמוך לבית לחם.



אבו מאזן התייחס גם למשכורות שהרשות משלמת למשפחות ההרוגים הפלסטינים ואמר כי "השהידים שלנו אינם רוצחים, לא נוותר עליהם וגם לא על הפצועים שלנו, כי הם הדבר הקדוש ביותר לנו". עוד הוסיף בנאומו כי "המצפן של עראפת היה רק לכיוון ירושלים וכך גם המצפן שלי, אני הולך על אותה דרך בנחישות עד שירושלים תהיה בירתנו".


יו"ר הרשות הפלסטינית הדגיש את העמדה הנחושה שלו אל מול ישראל וארה"ב בנוגע לאסירים, ואמר כי היא "הייתה בראש סדר העדיפויות של עראפת ואני הולך בדרכו. גם אם יהיה לנו רק גרוש אחד הוא ילך לטובת השהידים והאסירים שלנו". הוא הוסיף כי "הם אינם פושעים ואינם טרוריסטים".



בהתייחס לעסקת המאה של טראמפ, אמר אבו מאזן כי "ישנם אנשים שרצו לגנוב מאיתנו את החלום ואחרים רצו להסית אותנו מהמטרה. כאשר הציגו בפנינו את עסקת המאה, סטרנו על פניהם, כי אנחנו לא מתכוונים בשום מצב לוותר על חלומינו וגורלנו".



"אנחנו לא דוחים הצעות בגלל שאנחנו עקשנים או כדי לעשות דווקא", הוסיף אבו מאזן בהתייחס לדחיית תכניתו של הנשיא האמריקני, "אלא דוחים את מה שלא מקובל על עמנו וזכויותיו".