צוללת רוסית אותרה על ידי כוחות חיל הים במרחק של כעשרה מיילים ימיים מחופי ישראל. היא התגלתה על ידי סטי"ל של חיל הים שהיה במסגרת פעילות שוטפת מול חופי גוש דן. על פי מה שידוע, כלי השיט חדר לעומק של שניים עד שלושה מייל לפחות, לתוך שטח המים הטריטוריאליים של ישראל. לאחר הפעלת מנגנון התיאום בין צה"ל והצבא הרוסי, שפועל גם בים, עזבה הצוללת את האזור.



התקרית החריגה דווחה לראשונה באתר Ynet, אך גם לאחר הפרסום בחרו בצה"ל שלא להגיב לידיעה בצורה ישירה ומסרו בתגובה: "מעת לעת מתגלות בתווך הימי על ידי זרוע הים, אשר עשויות להיתפס ככלי שיט של צבא זר. אין בכוונתנו להתייחס לפרטים המובאים בכתבה".



קצין בכיר לשעבר בחיל הים אמר כי "אירועים מהסוג הזה אינם מפתיעים ומאז ומעולם בחיל הים לוקחים זאת בחשבון באופן קבוע. יש להרבה מאוד מדינות אינטרסים שונים ומגוונים שהצוללת, בתור כלי שאמור להישאר חשאי ולא להתגלות, אמור לענות עליהם". הבכיר לשעבר הוסיף כי "אם הדיווח נכון, הדבר שמפתיע באירוע הזה הוא העבודה שהרוסים נחשפו בצורה כזו, מה שלא אמור לקרות לצוות צוללת מיומן שמודע ליכולות הגילוי של ישראל, והרוסים בדרך כלל גם בנושא הזה מגלים רמת מקצועיות גבוהה".



כאמור, גם בשנים האחרונות עלו מספר פעמים חשדות שונות על הימצאותן של צוללות במים הטריטוריאליים של ישראל, אך אירוע שמסתיים בחשיפת כלי השיט נחשב לאירוע חריג במיוחד. בשנת 2004 דווח על צוללת של צבא מערבי שחדרה לשטח ישראל באזור הצפון, והורחקה על ידי ספינות קרב של חיל הים לאחר שחדרה למרחק של שלושה מייל בתוך הטריטוריה הישראלית.