שתי תרופות שמקורן בצמח הקנאביס, המשמשות לטיפול באפילפסיה ובטרשת נפוצה, אושרו לשימוש לראשונה על ידי שירות הבריאות הלאומי באנגליה (NHS). לפי ההנחיה של המכון הלאומי למצוינות בריאות וטיפול (NICE), שתי התרופות, שגדלו ופותחו בבריטניה, מכילות רק את רכיב הקנאבידול (CBD) - העשוי להפחית את מספר ההתקפים עד 40% בקרב ילדים, עובדה שעוררה כעס ותסכול בקרב גורמים רבים.
 
כך למשל ז'נבייב אדוארדס, מנהלת ענייני חוץ באגודה לטרשת נפוצה בבריטניה, אמרה כי האישור מבריק אך לא "הלך מספיק רחוק", כיוון שהתרופות מיועדות רק למצבים מסוימים של אפילפסיה וטרשת נפוצה. אדוארדס סייגה את תמיכתה באישור בעיקר בשל העובדה כי התרופות המאושרות אינן מכילות את הרכיב הפסיכואקטיבי העיקרי בקנאביס (THC), לטיפול בכאב כרוני, וזאת בעקבות מחסור בראיות קליניות באיכות גבוהה בנושא זה. "הנחיה מגבילה זו דנה חולים רבים לשלם עבור רפואה משנה חיים באופן פרטי או לשקול גישה למקורות בלתי חוקיים ולא מוסדרים", אמרה מילי הינטון מהקמפיין "סוף הכאב שלנו".
 
גם הורים רבים לילדים החולים במחלות אלו הביעו כעס על ההחלטה, שתחייב אותם להמשיך לשלם עבור תרופות המיובאות מאירופה וקנדה המכילות את שני הרכיבים העיקריים בקאנביס, CBD ו־THC, כדי לטפל בכאב הכרוני של ילדיהם.