הרחפנים, שהפכו למרכיב חשוב בזירה הביטחונית, כובשים את החקלאות בארץ ובעולם. במשרד החקלאות מעריכים כי כלי הטיס הבלתי מאוישים מהווים קפיצת מדרגה טכנולוגית משמעותית, שמאפשרת לחקלאים לקבל תמונת מצב מפורטת לגבי החלקה שלהם.
 
כבר היום חברות בינלאומיות רבות, בהן "אדמה", משקיעות משאבים רבים בפיתוח רחפנים שיבצעו ריסוסים בשטחים חקלאיים. נוסף לכך, חברות אחרות עוסקות בפיתוח רחפנים למטרות שונות היוצרות מהפכה בטיפולים בגידולים במטעים ובשדות, לדוגמת העברת נתונים על כלל הפרמטרים בשדה בזמן אמת למכשיר הטלפון הנייד של החקלאי. המטרה מאחורי כלל הפיתוחים היא לאפשר לחקלאי לקבל החלטות שבסופן יקבל יבול רב ואיכותי יותר, ובזכות החדשנות המקומית מדינת ישראל ממוצבת בעולם כמובילה בתחום כלי הטיס הבלתי מאוישים.
 
צעד נוסף שמעיד על הדגש שניתן לתחום הוא שלראשונה לקח משרד החקלאות חלק בכנס UVID הבינלאומי לטכנולוגיה ביטחונית. הכנס, שהתקיים בפעם השמינית, כלל לראשונה מושב "לא ביטחוני" שהתמקד בשימוש בכלי טיס בלתי מאוישים בחקלאות. "לאור ההתקדמות הבלתי פוסקת בתחום, משרד החקלאות העביר בשנתיים האחרונות כ־30 מיליון שקל לצורך קידום פתרונות חדשניים לחקלאות", ציינה סמנכ"ל בכיר למינוף המו"פ החקלאי והחדשני במשרד החקלאות ד"ר מיכל לוי. לדבריה, בשנים האחרונות חלה עלייה דרמטית במספר חברות ההזנק העוסקות בטכנולוגיה חקלאית ככלל וכלי טיס בלתי מאוישים בפרט.
 

עם הפיתוחים החדשים נמנים רחפנים בשורת תחומים חקלאיים, כמו לדוגמה של חברת AgroScout, שמסייעת לטפל בשטח הגידול. בעוד תצפיות מתבצעות באופן ידני על ידי אגרונומים המכסים כ־10% מהשטח, דבר שלרוב גורם לגילוי מאוחר של מחלות ומזיקים, ואף גורם למגדלים לאבד בין 20% ל ־40% מתשואתם - AgroScout מאפשרת למגדלים להפוך מזל"ט לאגרונום דיגיטלי, המספק איתור מדויק של מחלות ומזיקים, ובכך להגן על יבולים ולהעלות את התפוקה.
 
בהליכה של 20 דקות אגרונום עשוי לכסות כ־150 צמחי תפוח אדמה. לעומת זאת, במעוף של 20 דקות המוצר של AgroScout (שהודגם בפיילוט של תפוחי אדמה) יכול לכסות 10,000 צמחי תפוח אדמה ב־125 דונם. התוכנה מסוגלת לגלות מחלות עד לרמת הדיוק של הצמח הבודד, סיווג מחלות אוטונומיות והמלצות לטיפול. חברת Agro Drone מתמחה ביצירת הדמיות באמצעות מזל"ט המפיק דגמי תלת־ממד של השטח החקלאי, העוזר לקבל תמונה בזמן אמת על מצב החלקה והטיפול הנדרש בה.
 
חברה נוספת היא Tevel, שמציעה אפשרות לביצוע משימות קטיף, דילול וגיזום בבוסתנים באמצעות רחפנים. הרחפנים מספקים פתרון קציר הוליסטי לחקלאי, שכולל קבלת מידע על כלל החלקה ומצבה וכן קטיף בו־זמנית.
 
חברת Agridrones Solutions מאפשרת לבצע ריסוס אוטונומי, חסכוני ויעיל עם יכולת כיסוי רחבה שניתן לבצע בכל תנאי מזג אוויר. עוד חברה שעוסקת בהדברה היא skyx, שמספקת פתרונות הדברה ממוקדים ומפחיתה את השימוש בחומרי הדברה בזכות הדברה נקודתית אישית כל צמח לפי צרכיו, במקום הדברת שטח שלם כפי שקיים כיום.