פצצה מתקתקת: חיל האוויר תקף הלילה (שלישי) את ביתו של בכיר הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, בהאא אל עטא והפלסטינים מדווחים כי אל עטא ואשתו נהרגו בתקיפה. בהודעת צה"ל נאמר כי מבנה בו הוא שהה הותקף, והוסיפו כי הבכיר היה אחראי לפיגועים רבים, בהם פיגועי ירי, רחפנים ורקטות, והוגדר כפצצה מתקתקת. הלווייתו של אל עטא מתקיימת כעת ברצועת עזה. לאחר הירי נשמעו אזעקות צבע אדום בעוטף עזה, באזור גוש דן, באשדוד, אשקלון ובישובי המועצה האזורית גדרה.

מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה, איים לאחר האירוע: "אנחנו הולכים למלחמה. נתניהו עבר את כל הקווים האדומים בהתנקשות במנהיג בהאא אבו אל-עטא". 

לאחר החיסול, נמסר מצה"ל כי הצבא נערך למספר ימי לחימה, ולירי רקטי לאזורי עוטף עזה ואף למרכז הארץ. במקביל לכך הבהירו גורמים בישראל כי בהאא היה פצצה מתקתקת, וחיסולו היה פעולה כירורגית ולא מהווה שינוי במדיניות ישראל ברצועת עזה. עם זאת, בג'יהאד האסלאמי הבהירו כי בכוונתם להגיב בעוצמה לחיסול. 

"זיאד נח'אלה מנהיג הג'יהאד האסלאמי, אמר  ממקום מושבו בשכונת א-דאחייה בביירות: אנו הולכים למלחמה, בנימין נתניהו חצה את כל הקווים האדומים בחיסולו של בהאא אבו אלעטא", והוסיף, "אנו נמצאים בכוננות הגבוהה ביותר,הפשע הזה לא יעבור ללא תגובה,בהאא אבו אל עטא חוסל ביחד עם אשתו. הכיבוש יישא באחריות מלאה בכל ההשלכות שיהיו בהסלמה בעקבות הפעולה החמורה הזו". בחמאס הצטרפו ואיימו: "היד הבוגדנית של הציונים פגעה באל עטא, נמשיך בהתנגדות"

אבו אל עטא
אבו אל עטא


בהודעת דובר צה"ל נאמר כי "אבו-אלעטא קידם בימים האחרונים מוכנות למימוש מיידי של פיגועים במתווים שונים נגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל, בהם אימון חוליות לפיגועי חדירה וצליפה, שיגור רחפנים, והיערכות לירי רקטי לטווחים שונים". בצה"ל הודיעו כי בעקבות הפעולה, כוחותיו סביב הרצועה תוגברו, וכי צה"ל "ערוך למגוון רחב של תרחישים התקפיים והגנתיים".

במקביל לכך, בסוריה מדווחים על תקיפה שאירעה סמוך לשגרירות הלבנונית בדמשק, וכי מערכות ההגנה האוויריות במדינה הופעלו. על פי דיווחים נוספים בסוריה, היעד היה אכרם אל עג'ורי, סגן מזכ"ל ארגון הג'יהאד האסלאמי. עוד דווח בי בנו נהרג בתקיפה, ואילו הוא, אשתו ובתו לא נפגעו.