עין לבן: סמוי, אבל לא תמיד מעיני המבקרים


עין לבן הוא מעיין הנמצא בתחום נחל רפאים והגן הלאומי, שעבר כמה תהליכי שיפוץ בשנים האחרונות עד שהפך לפינת חמד נהדרת ומוכרת למטיילים שנוהגים להגיע למקום בסופ"ש או בחגים. המעיין והגן נמצאים ממש בהמשך למגרש החניה של גן החיות התנ"כי, כך שניתן להגיע קודם לביקור בגן החיות ולאחר מכן, לקפוץ לגן. 



המפלצת (או גן רבינוביץ', אם אתם ממש מתעקשים) 


גן בשכונת קריית יובל בעיר, המוכר בזכות מתקן ה"מפלצת" הקיים בו: מעין ראש עם שלוש לשונות המשמשות כמגלשות. אין הרבה מה לומר על הגן הזה, מלבד העובדה שמאז שנות ה-70, הוא הפך לאחד מגני השעשועים האהובים והמוכרים בירושלים ומהווה פנינה נוסטלגית עבור רבים.  



הגן הנסתר בשכונת ממילא 


את קניון ממילא רובכם אולי מכירים, אך לא את הגן הנסתר מהעין הכולל תעלות מים נקיות ופסטורליות להפליא, צמחים ריחניים ומגוון מקומות שניתן לשבת בהם וליהנות מן השקט שכל כך נדיר באזור זה של ירושלים.
כדי להגיע לגן הנפלא הזה, תצטרכו להגיע למלון מצודת דוד, על רחוב יצחק קריב, עד שתגיעו לקצה המלון ברחוב. משם, תגלו פניה קטנה ימינה וכל הנותר לכם הוא להמשיך כמה מטרים פנימה. בקיצור, מקום מושלם לעצירה או מנוחה רגלית בדרך לעיר העתיקה, או הפוך חזרה למרכז העיר ירושלים. 

עדיין בממילא: הבריכה ההיסטורית ואילנית ממילא 

בצמוד לגן העצמאות שוכנת לה בריכת ממילא, אשר נבנתה לראשונה ככל הנראה בימי בית שני ושימשה את תושבי האזור, ויש כאלה שטוענים שהיא בכלל נבנתה על ידי המלך הורדוס. הבריכה ככל הנראה נותרה כמו שהיא במשך שנים רבות, עד תקופת השלטון הבריטי בארץ אשר ניסה לשפץ אותה, לאגור בה מי גשמים ולהעביר את המים שיקוו בה לשימוש תושבי האזור. הניסיון לא צלח, אך קביעה זו הגיעה לא לפני שהספיקו לנסות לאטום את קרקעית הבריכה עם בטון מודרני. כיום תודה לאל, ניתן עדיין ליהנות מן הבריכה, בייחוד בימות החורף בהם חובבי טבע, תושבים ושאר מתעניינים נוהגים לבקר בה ולחפש בה וסביבה בעלי חיים הנמשכים אליה. אגב, ב-1997 התגלתה בה אילנית חדשה ולא מוכרת מבחינה מדעית, שזכתה לכינוי "אילנית ממילא". לצערנו, עם השנים הפרטים האחרונים של האילנית הזו (שגדלה בשבי, הודות להרס בית הגידול שלה) מתו או נעלמו ולכן, כיום בכלל לא ברור אם היא קיימת עדיין, אבל אחלה סיפור, לא?

המידע באדיבות שלמה סיקסט השכרת רכב