בתקווה שעיר הבירה תוצף בימים הקרובים אך ורק בצלילי פסנתר, תיפתח מחר (יום רביעי) בתאטרון ירושלים חגיגה גדולה של ארבעה ימים לרומנטיקנים ולחובבי המוסיקה הקלאסית. פסטיבל פסנתרים, המסורתי בניהולו האמנותי של פרופ' מיכאל וולפה, יערך בפעם השביעית. השנה יוקדש הפסטיבל למלחין הפולני הגדול פרדריק שופן (1810-1849), כשבעולם מציינים 210 שנים להולדתו ו- 170 שנה למותו. שופן, שחיבר כמעט אך ורק מוזיקה לפסנתר, נחשב לאחד מגדולי המלחינים בהיסטוריה.



לפסטיבל הגיע במיוחד המלחין הפולני קְזִ'ישְטוֹף פֶּנְדֶרֶצְקִי בן ה-86, הנחשב לאחד מגדולי היוצרים בדורות האחרונים, שישתתף בו הן כמנצח והן כמלחין. בין הפסנתרנים הרבים המשתתפים בפסטיבל שלושת זוכי התחרות הבינלאומית לפסנתר ע"ש ארתור רובינשטיין של שנת 2017: שרה דָנֶשְפּוּר, דניאל פֶּטְרִיקָה צ'וֹבָּנוּ ושימון נֶרִינְג. אליהם מצטרפת נבחרת מרשימה של פסנתרנים ישראלים מוכשרים בינהם: גיא מינטוס, ניזאר אלכאטר ואורית וולף. לצידם תופיע גם התזמורת הסימפונית ירושלים, התזמורת הקאמרית הישראלית ותזמורת הריקודים הקטנה מוורשה.



מיכאל וולפה. צלם : יונתן דרור
מיכאל וולפה. צלם : יונתן דרור



לצד הרסיטלים לפסנתר סולו ולקונצרטים בליווי תזמורת, יתקיימו בבר הפסנתר ברחבה הסמוכה לאולם הנרי קראון, מופעים פתוחים לקהל הרחב, בשלל סגנונות.



במסגרת הפסטיבל תוצג בו גם תערוכה שתוקדש הפעם לסיפורן של הנשים בחייו וביצירתו של שופן. תערוכה זו, הנערכת בשיתוף פעולה עם מכון שופן בוורשה, תציג מגוון נדיר של ציורים, מסמכים, עדויות ומכתבים המתארים את חייו של שופן מנקודת המבט של אמו, אחיותיו, המורות שלו, התלמידות שלו, חברותיו וכמובן אהובותיו. בפסטיבל יוקרנו גם סרטים העוסקים בשופן ובפנדרצקי ופרויקט מיוחד של פסנתרים ממוכנים שיצר המלחין והפסנתרן רונן שפירא.



הפסטיבל נערך בתמיכת עיריית ירושלים, הקרן לירושלים, מכון אדם מיצ'קביץ', המכון הפולני בישראל, קרן גבריאל שרובר ומשרד התרבות והספורט.



התוכנית המלאה של הפסטיבל באתר תאטרון ירושלים: www.jerusalem-theatre.co.il