שר הביטחון הטרי, נפתלי בנט, הכריז היום (שלישי) על מצב חירום מיוחד בעורף בעקבות המתיחות הביטחונית, ביישובים הנמצאים בטווח של עד 80 ק"מ מרצועת עזה, לאחר שקיבל את המלצת הדרגים המקצועיים בנושא. בהודעה הרשמית על ההכרזה, צוין כי היא תשאר תקפה ל-48 שעות, אלא אם תבוטל לפני כן על ידי הממשלה. ממלא מקום נציב בתי הסוהר, גונדר אשר וקנין, קיים הערכת מצב בהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר והנחה אותו לפעול בהתאם לפקודות החירום והוראות פיקוד העורף.



בנוסף, משרד החוץ פתח במתכונת חירום החל משעות הבוקר המוקדמות, כאשר נציגויות ישראל ברחבי העולם הונחו לפנות בבהילות לגורמי ממשל על מנת לגייס הודעות תמיכה פומביות בישראל ובזכותה להגן על אזרחיה. מנציגי המשרד נמסר כי ישנה התגייסות רחבה של ארגונים יהודיים המביעים תמיכה במסרים אלה ומגנים את ירי הרקטות.



שר המשפטים וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, אמיר אוחנה, הודיע גם הוא על מצב חירום מיוחד בבתי משפט השלום ובאלה שבמחוזות הדרום, תל אביב והמרכז, כמו גם בבתי הדין לעבודה ובלשכות ההוצאה לפועל. לפי תקנת המשרד, יתקיימו דיונים משפטיים רק בענייני מעצר ושחרור בערבות, מעצר מנהלי, עתירות דחופות לבג"צ, עבירות לפי חיקוקים הנוגעים למצב המיוחד וסעדים זמניים דחופים בעניינים אזרחיים.



מטעם משרד החינוך נמסרה הודעה על פתיחת קו מיוחד להתייעצות של תלמידים, הורים ועובדי הוראה, בעקבות מצב החירום הביטחוני. הקו יאויש על ידי מומחיות למצבי לחץ וחירום מאגף שפ״י (שירות פסיכולוגי ייעוצי).