ערב כניסתו לתפקיד שר הביטחון, ראש הממשלה בנימין נתניהו תדרך את שרי הליכוד נגד נפתלי בנט, כך פורסם הערב (שלישי) בכאן 11. על פי הדיווח, בימים האחרונים ערך נתניהו שיחות תדרוך אישיות לשרים וחברי כנסת לפני שהתראיינו לתקשורת. בתדרוכים אמר נתניהו כי מינה את בנט בלית ברירה מאחר ותכנן לחבור ליו"ר כחול לבן בני גנץ. "הייתי חייב לסכל את האפשרות הזאת", אמר.
בנט, שר הביטחון הנכנס, השתתף לראשונה היום בישיבת הקבינט. עוד טרם ישיבת הקבינט הוא השתתף בהתייעצויות והערכות מצב בפורום היותר מצומצם ובתוך כך נועד עם רה"מ נתניהו ועם בכירי מערכת הביטחון. כמו כן, ביקש השר הנכנס בנט להשאיר את אבי דיכטר בתפקיד סגן שר הביטחון. בקשתו התקבלה, בקרב שרי הממשלה נערך משאל טלפוני ומינויו של דיכטר אושר מחדש. בתגובה ביקש אבי דיכטר להודות לבנט ומסר: "מעריך מאוד את האמון של שר הביטחון נפתלי בנט בי בכך שהמשיך את כהונתי כסגנו. אני מאחל לו בהצלחה רבה, ומשוכנע שהיכרותנו רבת השנים תתרום אף היא לעבודה משותפת, מוצלחת ופוריה לטובת מדינת ישראל''.

ישיבת הקבינט הבוקר ארכה כשלוש שעות וכללה סקירה ביטחונית והערכת מצב. בסיומה יצאו ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן לתקשורת ונתנו הצהרות. נציין כי הופעתו של ראש השב"כ ודבריו שנאמרו באופן פומבי נחשבים לאירוע נדיר יחסית, מאחר וארגמן  - כמו גם קודמיו בתפקיד – לא מרבה לשאת דברים לתקשורת. 
 
נתניהו פתח את דבריו בהסבר שלפיו ההחלטה לחסל את אבו אל עטא התבססה על שיקולים מקצועיים בלבד וכלל לא קשורה להתרחשויות בזירות אחרות: "בשנה האחרונה רב המחבלים הזה היה מחולל הטרור הראשי מן הרצועה", הסביר ראש הממשלה, "הוא יזם, תכנן וביצע פיגועים רבים. הוא ירה מאות רקטות לעבר יישובי העוטף, שסבלם לא נעלם מעינינו. הוא היה בעיצומו של תכנון פיגועים נוספים גם בימים אלה. הוא היה פצצה מתקתקת.
 
"פעולת הסיכול הומלצה על ידי הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראשי גופי הביטחון", הוסיף נתניהו, "היא נדונה בקבינט בשורה של דיונים מעמיקים במשך החודשים האחרונים. ההחלטה הסופית לפעול בדרך הזו אושרה בקבינט פה אחד לפני עשרה ימים, והקבינט הסמיך אותי להורות על ביצועה במועד שיוצע על ידי צה"ל והשב"כ. צה"ל והשב"כ אכן זיהו מועד, הם זיהו חלון הזדמנויות ייחודי לבצע את הפעולה, בתנאים מיטביים, עם מקסימום סיכויי הצלחה ומינימום פגיעה בבלתי מעורבים. לאור זאת, החלטתי לקבל את המלצתם המשותפת ואישרתי את ביצוע הפעולה".
 
שני מסרים חשובים נוספים הועברו על ידי נתניהו בסיום דבריו. הראשון – לצד השני הנמצא מעבר לגבול הרצועה: "אני מבקש גם להבהיר - ישראל אינה מעוניינת בהסלמה, אבל נעשה כל מה שיידרש כדי להגן על עצמנו."והשני – לציבור הכללי ולמערכת הפוליטית בפרט: "ואני אומר מראש - זה יכול לקחת זמן. דרוש אורך רוח, דרוש קור רוח. צריך לאפשר לצה"ל לעשות את העבודה".
 
הרמטכ"ל נשא דבריו ברוח דומה. הוא הדגיש את נקודתיות הסיכול וציין כי פני ישראל אינם להסלמה: "היה חלון הזדמנויות שנוצל, למיטב הבנתי היטב, וכך פעלנו", הסביר כוכבי, "הפעולה הייתה ממוקדת, מדויקת, ולצד זאת אין לנו עניין בהסלמה, אבל אנחנו נערכים להסלמה. אנחנו נערכים מבחינת הגנה אווירית, ימית וקרקעית להמשך ההתקפה שכבר יצאה לדרך, ואם נצטרך נעבור גם לסיכולים".
 
ראש השב"כ הביע תקווה שהחיסול הממוקד יתרום לביטחון אזרחי ישראל ולא יביא להסלמה: "המבצע הזה יצא אל הפועל והצליח כתוצאה מעבודה מאוד מאומצת של הרבה מאוד אנשים בשירות, באמ"ן, בחיל האוויר ובצה"ל בכלל, ובפיקוד הדרום. אפשר להגיע לרמה של המיטה שבה הוא ישן, החדר שבו הוא מתגורר ובו הוא הסתתר, צריך לומר, מדובר באדם שהתנהג כמבוקש מאז ירי הרקטות האחרון ועד הלילה. הוא הסתתר, עבר בין דירות מסתור, ובסופו של דבר הגיע לדירה שבה הוא סוכל הלילה". זאת ועוד: נוכח המצב הביטחוני, הוחלט לזמן את שרי הממשלה לישיבה לא שגרתית. לפיכך, ישיבת הממשלה תתקיים היום בבוקר בכנסת.