פרשנים פלסטינים בכירים, בהם העורך הראשי של סוכנות הידיעות "מען", נאסר אל־לחאם, הזהירו לפני כמה ימים את הג'יהאד האסלאמי כי ישראל מתכננת להתנקש בחייו של מפקד פלוגות אל־קודס בצפון הרצועה, בהא אבו אל־עטא (42), המכונה חאג' אבו סלים. “אם מדברים עליו בתקשורת הישראלית יותר מדי, אז הוא במטרות ההתנקשויות של ישראל, ולכן עליך להיזהר", העריך אל־לחאם וקבע שבעצם הכתובת הייתה מרוחה באותיות אדומות על הקיר.
הדברים לא נפלו על אוזניים ערלות. הג'יהאד האסלאמי מיהר לפרסם מיד לאחר מכן אזהרה לישראל, שאם היא תעז לפגוע במנהיג - הם לא יעברו על כך לסדר היום. בהודעה ננטען כי אבו אל־עטא הוא “לוחם חופש פלסטיני, ואינו טרוריסט, כפי שמכנה אותו הכיבוש, וגם אינו תוקף את ישראל סתם, אלא מבצע את תפקידו הלאומי, על פי האמנות הבינלאומיות, שקובעות שאזרחים תחת כיבוש יכולים להגן על עצמם ועל אדמותיהם ולהגיב על כל תוקפנות מידי הכובש, שפוגע במקומות הקדושים לנו".
אבו אל־עטא סומן אצל כוחות הביטחון כבר במבצע צוק איתן וביתו הופצץ אז, אלא שהוא לא נכח בו. אל־עטא מוכר כמתנגד לכל אפשרות של הסכם בין ישראל לבין חמאס, הריבון ברצועת עזה. בישראל מייחסים לו את רוב אירועי ירי הרקטות מעזה, בניגוד להסכמות עם חמאס. 

בין היתר הוא יזם וביצע את הירי אל הדרום במהלך יום הזיכרון לחללי צה"ל, הירי לשדרות בזמן פסטיבל הקיץ והירי אל אשדוד ואשקלון שבוע לפני הבחירות, במהלך כינוס בחירות של ראש הממשלה בנימין נתניהו באשקלון, ירי שאילץ את ראש הממשלה לרדת מהבמה ולהיכנס למקלט. אבו אל־עטא לא נענה, על פי דיווחים שונים, גם להוראות של מפקדו, מזכ"ל ארגון הג'יהאד האסלאמי זיאד נח'אלה.