החול בשעון הולך ואוזל: שבוע בדיוק נותר עד לפקיעת המנדט של בני גנץ, יו"ר כחול לבן, להרכבת ממשלה חדשה, ועדיין לא מסתמן פתרון אפשרי לפלונטר הפוליטי. בשל המצב הביטחוני הרגיש מאתמול לא תפסו המגעים הקואליציוניים את הכותרות הראשיות, אולם הם נמשכים מאחורי הקלעים. עד כה בלוק ה־55 (מפלגות הימין והחרדים) לא שינה את עמדתו וגורמים בגוש החוסם מוסיפים לטעון כי ייתכנו שני תרחישים ריאליים: או הקמת ממשלת אחדות רחבה, שתכלול את הבלוק ואת מפלגת כחול לבן, או הליכה למערכת בחירות שלישית.
למרות זאת, בשל המצב הביטחוני, במערכת הפוליטית מעריכים כי הרעיון של ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת ירד מהפרק בעקבות חיסול בכיר הגי'האד האסלאמי וירי הטילים לישראל. "כשהרשימה המשותפת תוקפת את צה"ל על חיסול רב־ מחבלים ברצועת עזה אין שום תרחיש של הקמת ממשלת מיעוט", הבהירו אתמול במפלגתו של גנץ.
היום צפויים להיפגש ליברמן וגנץ, בעיכוב של יממה, בעקבות המצב הביטחוני. בכחול לבן סבורים כי ליברמן ינסה לשכנע את גנץ לתמוך במתווה הנשיא, המדבר על נבצרות. ההערכה היא שגנץ עשוי לענות בחיוב, אבל ידרוש מליברמן הבהרות בנוגע לתנאי הנבצרות של ראש הממשלה, כמו מתי בדיוק יפרוש נתניהו  אם וכאשר יוגש נגדו כתב אישום ומה יהיו הערבויות לכך שאכן יפרוש מתפקידו לטובת גנץ במקרה שיוגש כתב אישום נגדו.

ליברמן אמור להיפגש בהמשך היום גם עם הנשיא ראובן ריבלין, פגישה שהוא מעניק לה חשיבות מיוחדת, "נוכח חוסר הוודאות שקיימת במערכת הפוליטית בנושא הנבצרות – כמו שהיא מוזכרת ב'מתווה הנשיא'".