על רקע העימות בדרום: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט הגיעו הערב (רביעי) לפיקוד הדרום וקיימו הערכת מצב ביטחונית עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן וראש המל"ל מאיר בן שבת, בעקבות העימות ברצועת עזה. במהלך הדיון אמר ראש הממשלה כי "יש כאן שינוי אמיתי של המשוואה משום שעכשיו יודעים ראשי המחבלים ואחרון הפעילים שלהם, שאנחנו יכולים להגיע אליהם לנקודות המסתור בדיוק כירורגי, ולפעול נגדם. זה שולל מהם את התחושה הזאת שהם יכולים לפעול נגדנו, נגד האזרחים שלנו, תוך כדי הסתתרות מאחורי האזרחים שלהם. זה שינוי של המשוואה כי הם כולם יכולים להיות על הכוונת. זה שינוי גדול מאוד, וזה מחזק מאוד את ההרתעה של ישראל ואת היכולות שלה מול המחבלים". 
נתניהו המשיך ואמר כי אנחנו בעיצומה של מערכה, אנחנו מקווים שהיא תהיה קצרה ככל האפשר. פנינו אינם להסלמה, אבל אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את השקט והביטחון לתושבי הדרום ולתושבי ישראל. אני חושב שאנחנו בדרך הנכונה. אני רוצה לברך אתכם, את הרמטכ"ל, את אלוף הפיקוד, את השב"כ ואת אמ"ן. יש כאן עבודה פנטסטית של המפקדים והחיילים".
שר הביטחון בנט הצטרף לדברי ראש הממשלה ואמר כי "אנחנו נמצאים ביום השני של המערכה בעזה. ההישגים טובים - אדריכל הטרור של הג'יהאד האסלאמי חוסל, ויש הרתעה, אבל הדרך עוד לפנינו. אנחנו צריכים שכל מחבל וכל יזם טרור יידע שהוא נושא על גבו טיימר לסוף חייו, וההחלטה בידי כל בן אדם להחליט אם להמשיך בפעילות טרור ולסיים את החיים או לעזוב את הטרור. החלטה דומה יש גם לג'יהאד האיסלאמי כארגון".

"נראה כרגע שהג'יהאד האיסלאמי רוצה לגרור את תושבי עזה לנזקים הרבה יותר גדולים. זו החלטה שלהם האם הם יגררו את אזרחי עזה ותושביהם שלהם לדבר הזה. אנחנו מקווים שלא, אבל הם יישאו באחריות להחלטות שלהם בשעות הקרובות".