מחלוקת חריפה בכחול לבן באשר לדרך שבה יש להתקדם במישור הפוליטי, כך עולה מדיווח ששודר הערב (רביעי) במהדורת החדשות של כאן 11. על פי הדיווח, בסיעה הגדולה ביותר בכנסת נקלעו למבוי סתום לאחר שהאפשרות של ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת כתומכת מבחוץ אינה עומדת עוד על הפרק. בפגישות של ה"קוקפיט" - ארבעת ראשי הרשימה - הביעו שניים מהם - משה בוגי יעלון וגבי אשכנזי - התנגדות נחרצת לממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת זאת על רקע ההתבטאויות של חבריה נגד פעילות צה"ל ברצועת עזה.

כתוצאה מכך, נראה שהאופציה היחידה שעומדת על הפרק היא ממשלת אחדות עם הליכוד על פי מתווה הנשיא. ובתוך כך, דווח עוד בכאן 11, כי הפערים בין יו"ר כחול לבן בני גנץ, לבין מספר 2 שלו, יאיר לפיד, הם גדולים מאוד, שכן כזכור, לפיד היה זה שהוביל את הקו הנצי נגד אפשרות של ישיבה בממשלה תחת נתניהו, עוד לפני החבירה שלו לגנץ והקמת כחול לבן. 
היום סייר גנץ בעוטף עזה והתייחס להשפעה של סבב הלחימה בדרום על האשפרות שתוקם ממשלת אחדות: "מאז שנכנסתי לפוליטיקה אין נאום שאני לא מזכיר בו את האחדות. אני מתכוון לדבוק בזה. אם יש דרך שאפשר לקדם את האחדות במדינת ישראל, אהיה הראשון לעשות זאת. אני קורא לאחדות כל הזמן ועושה את כל המאמצים כדי להקים ממשלת אחדות. אבל יש הרבה דברים חשובים במדינת ישראל: יש עקרונות וערכים, יש חוק ויש היבטים דמוקרטיים. אני לא מציע לקחת אירוע נקודתי ולעטוף בו את השאלה הפוליטית. האחדות צריכה לשרת יותר מאירוע נקודתי חמור וקשה ככל שיהיה".
 

ואילו בליכוד ממשיכים לתקוף את כחול לבן ואת ישראל ביתנו על העמימות שלהם בנוגע אפשרות של ישיבה עם הרשימה המשותפת: "ליברמן וגנץ מסרבים לומר בבירור שהם לא יקימו ממשלת מיעוט בתמיכתכם של אחמד טיבי, איימן עודה וחבריהם תומכי הטרור, ושקיומה יהיה תלוי בהם. ממשלה כזאת היא סכנה למדינת ישראל וסטירת לחי לחיילי צה״ל שאותם איימן עודה ואחמד טיבי רוצים להעמיד לדין כ'פושעי מלחמה'. אסור שממשלת מיעוט מסוכנת כזאת תכהן אפילו יום אחד".