קולו של הג'יהאד: מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה התראיין הערב (רביעי) לרשת אל מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה, ותקף את ישראל בעקבות המבצע ברצועת עזה, שהחל לאחר סיכולו של אחד ממפקדי הארגון ברצועה - בהאא אבו אל עטא. במהלך הראיון טען נחאלה כי "ישראל מבינה רק כוח". נחאלה המשיך ובירך את כוחותיו על כך שהם "מתעמתים עם ישראל ומפגיזים אותה", וטען כי הרקטות של הארגון הגיעו "עד חדרה". 

"כאשר ישראל מודיעה על הפסקת הלימודים והשירותים, זה אומר שגדודי אל-קודס (הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי - י.ע.) העבירו את המסר", טען נחאלה, והוסיף כי "ההחלטה להגיב על ההתנקשות באל עטה התקבלה דקות לאחר האירוע. החלטנו מראש לשגר טילים ארוכי טווח לעומק ישראל. יש לה בנק מטרות גדול, אבל גם לנו".
נחאלה ציין כי "יתר הפלגים הפלסטינים נמצאים בשטח, אך גדודי אל קודס מובילים את העימות. ישראל רוצה להפריד בינינו לשאר הפלגים, אך אנחנו יכולים לנהל את המערכה בעצמנו".

"גדודי אל-קודס מנהלים את המאמץ הראשי נגד 'התוקפנות' (ישראל, י.ע.), ומנהלת את כללי הלחימה עם האויב לבד", המשיך וטען מזכ"ל הארגון, והוסיף כי הוא "בטוח בלוחמינו בשטח, שעושים את המוטל עליהם בצורה. הטובה ביותר. הימים הבאים יוכיחו לאויב שאנחנו ננהל את המערכה בלי להסס", איים.  



"מדובר במערכה פתוחה. יכולה להיות מלחמה רחבה. זה תלוי בעמדת האויב, שהתחיל את התוקפנות, והיה עלינו להגיב להתנקשות כמו גם של התוקפנות בדמשק", המשיך ותקף נחאלה, "ישראל לא תוכל לשבור את צלע מציר ההתנגדות. ישראל משותקת היום, כמו שרואים, כולל בתי ספר ומוסדות אחרים".



בשלב זה התייחס נחאלה לאפשרות של הפסקת אש, ואמר כי ארגונו מוכן להפסיק את הירי "תוך שעה", אך הציב תנאים לאותה הפסקת האש. "ישראל העבירה דרך מצרים בקשה להפסקת האש, הסכמנו לכך, אך הצבנו תנאים להפסקת הירי: הפסקת ההתנקשויות, הפסקת הירי לעבר צעדות השיבה ולחייב את ישראל בעניין ההסכמות בקהיר; אם ישראל תסכים, תהיה הפסקת אש תוך שעה. אין לנו בעיה להפסיק את האש, אך בתנאים שקבענו. ביקשנו שהפסקת האש תהייה בהסרת המצור. ישראל רוצה לחזור לתנאי הפסקת האש של 2014, אך אנו לא מספקים בזה".



בתגובה לפרסומים שאבו אל-עטא שיגר טילים על דעת עצמו, אמר נחאלה כי "אין אפילו כדור אחד שנורה על ידי פעילי גדודי אל-קודס, בלי שיתקבלו הוראות מפורשות של ההנהגה, שנושאת באחריות על כך. ישראל מציירת את הלוחמים בגדודי אלקודס, כאילו הם עושים דברים על דעת עצמם. אני מדגיש שוב שאין כדור או טיל שמשוגר בלי הוראות של הנהגת התנועה".



נחאלה התייחס גם לאפשרות שישראל תתנקש בחייו, ואמר כי הוא אינו מפחד מאפשרות זאת, למרות שהיא קיימת. "רק אלוהים קובע מתי אדם מת. זה חלק מהכאוס שיש נתניהו, כאילו החיים והמוות שלנו ישראל. כאשר נמות מות קדושים, זה יהיה עיטור כבוד עבורנו, כולל עבורי. אנחנו נמשיך להילחם בישראל עד יומנו האחרון".