הפלונטר הפוליטי: יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התחיל את סבב פגישותיו לקראת קבלת ההחלטה לאן מועדות פניה של מפלגתו. היום (חמישי) מתוכננות לו פגישות שעשויות לקדם את החלטתו, עם יו"ר כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפני הפגישות האלה נפגש אתמול ליברמן עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, לא לפני שתקף שוב את נתניהו על מדיניותו הביטחונית. אחרי פרסום הפוסט, במערכת הפוליטית גברו ההערכות כי יו"ר ישראל ביתנו לא מתכוון לחבור לממשלת ימין בראשות נתניהו, כפי שהניחו לא מעטים בימים האחרונים.
 
הפגישה בין נשיא המדינה לליברמן התקיימה בבית הנשיא וארכה כ־45 דקות. לדברי אחד הגורמים בסביבתו של ליברמן, "השיחה הייתה מעמיקה ונגעה לאתגרי השעה. בין היתר השניים דיברו על סוגיות הביטחון". ריבלין שוב הבהיר כי הוא מאמין באפשרות של הקמת ממשלת אחדות רחבה. לפי הודעת בית הנשיא לאחר הפגישה, "השניים הסכימו כי לאור ההחלטות המשמעותיות העומדות לפתחה של ממשלת ישראל בתקופה הקרובה, עליה להיות יציבה ורחבה ככל הניתן וזאת, בין היתר, נוכח המצב הביטחוני והכלכלי, וכן כי על ממשלה שכזו לכלול את שתי המפלגות הגדולות כמרכיבים מרכזיים בה".

ראובן ריבלין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 
נוסף לכך, שוחחו השניים גם על המתווה שהציע הנשיא לנתניהו וליו"ר כחול לבן בני גנץ, שבבסיסו מספר עקרונות הדורשים סיכום מדויק בין שני הצדדים. הנשיא חזר באוזני ליברמן על פרטי המתווה כפי שהציגם בפני הציבור, והדגיש כי הוא נכון לעמוד לרשות הצדדים בכל הבהרה נוספת שתידרש לטובת הקמת ממשלה מהר ככל הניתן.
 

כמו כן, לבקשת המפלגות החרדיות, דיבר ריבלין על כך ש"אסור להחרים אף מגזר ואף מפלגה". במערכת הפוליטית מעריכים כי בימים הקרובים ייצא הנשיא בהצהרה מיוחדת שבה יפרט את המתווה בכלל ואת הגדרת התנאים לנבצרות של נתניהו בפרט. ליברמן ממשיך היום בסבב הפגישות. בשעה 10:30 נקבעה לו פגישה עם גנץ בכפר המכביה. לאחר מכן, בשעה 16:00, יקיים ליברמן בלשכת ראש הממשלה בירושלים פגישה בארבע עיניים עם נתניהו.