החשד להטרדת עד המדינה: בית המשפט המחוזי בתל אביב דן אתמול בסוגיית החיפוש בטלפונים הסלולריים של יונתן אוריך ועופר גולן, יועצי ראש הממשלה בנימין נתניהו. החלטה צפויה תוך שבוע, אך ההערכה היא שבקשת המשטרה לחיפוש בטלפונים תאושר. אוריך וגולן טענו כי המשטרה השתמשה בחומרים מתוך הטלפונים הניידים שלהם, וזאת לכאורה ללא אישורים מתאימים, ואף בחומרים שאינם קשורים לחקירה הנקודתית, בהם גם תכתובות בין גולן ליאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה.
 
בערעור שהגישו אוריך וגולן נגד החיפוש במכשירים שלהם אמר פרקליטם עו"ד עמית חדד: "למה המשטרה פעלה כפי שפעלה? לא היה יסוד סביר לחדור לטלפון ולכן הם ביקשו לפתוח את הטלפון בלי צו. הם רצו לקבל כמה שיותר כשהם גונבים את הרשות לעיין בטלפון וזה חמור מאוד". את המשטרה ייצג סנ"צ צחי בן חמו ואת הפרקליטות ראש מחלקת הסייבר ד"ר חיים ויסמונסקי, שאמר בהתייחסו לחשד להטרדת עד המדינה בתיק 4000 שלמה פילבר: "מתייחסים לתיק זה כהטרדת עד בנסיבות מחמירות. אנחנו מדברים על עד מדינה".

עו"ד עמית חדד. צילום: מרק ישראל סלם

 
ההחלטה בעניין צפויה להתקבל בתוך כשבוע. בסביבת יועצי ראש הממשלה כבר אמרו בעבר כי יפעלו לערער גם לערכאה גבוהה יותר אם בית המשפט המחוזי לא יקבל את בקשתם. בתוך כך, המשטרה פתחה אתמול בבדיקה לבירור נסיבות אירוע שבו נופצה זגוגית דלת הכניסה בבניין ברעננה שבו מתגורר עד מדינה נוסף בתיק 4000, ניר חפץ. אולם עד מהרה התברר שאין לאירוע קשר לחפץ.
 

ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 בדקו את מצלמות האבטחה בסביבה והצליחו להתחקות אחר שליח פיצה, שככל הנראה גרם לניפוץ הזגוגית. לדבריו, הוא התנגש בטעות בדלת הכניסה, מה שגרם לניפוץ הזגוגית. בעקבות זאת הגיעו החוקרים למסקנה כי אין קשר בין האירוע לחפץ וכי לא מדובר באירוע על רקע פלילי. לפני כן אמר חפץ למקורביו: "אני מקווה שהאירוע הזה לא קשור אליי, ובכל מקרה אני לא חשוב עכשיו. חשובים רק תושבי הדרום, שיורים עליהם, וחיילי צה״ל שמגינים עלינו".