צה"ל מאשר הבוקר (חמישי) כי הפסקת האש ברצועת עזה נכנסה לתוקפה לאחר שתי יממות של סבב לחימה שהחל בעקבות חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא. סה"כ שוגרו לשטח ישראל במהלך הסבב כ-450 רקטות - כ-60% מהן שוגרו לשטח פתוח וכ-90% יורטו. בשיחה עם כתבים צבאיים אמר דובר צה"ל כי פעולת הסיכול הממוקד של אל-עטא שהחלה את סבב את הלחימה. "הוא היה פצצה מתקתקת", אמרו בצה"ל, "היה הנפץ בשטח שמנע את היציבות שרצינו להשיג וזה שהפר את היציבות בפועל. הוא לא היה רק האויב שלנו, אלא גם של תושבי עזה כשפגע בהסדרה".
תקיפת צה"ל ברצועת עזה. צילום: רשתות ערביות

בנוסף לחיסולו של אל-עטא אמר דובר צה"ל כי הושג סיכול של כ-25 מחבלים מחוליות שיגור רקטות בכ-10 תקיפות, בזמן אמת, במהלך שיגור או היערכות לשיגור רקטות. כמו כן הושגה פגיעה משמעותית ביכולת תשתיתית במפעלים ואתרים לייצור אמצעי לחימה ורקטות, פגיעה במתחמים צבאיים, בתי פעילים ששימשו כמחסני אמל"ח, מתחמי אימונים, מפקדות, משגרים, כלי שיט של הכוח הימי, פירי מנהרות, עמדות שיגור, עמדות תצפית ועוד.


דובר צה"ל הסביר עוד את העיתוי שנבחר לחיסול בכיר הג'יהאד: "גילינו את מיקומו ואת הנזק האגבי המופחת שייגרם מתקיפתו וגם ההתרעות על פיגועים ע"י כוחות קודס בצפון היו בירידה. לכן נוצר חלון הזדמנות לסכלו". ביומיים האחרונים הבינו בצה"ל כי אל-עטא היה בפועל מפקד הזרוע הצבאית בעזה והוכוון באופן ישיר על ידי הנהגת הג'יהאד האסלאמי בסוריה. כמו כן צוין כי נוהל הקרב לחיסולו נמשך כחצי שנה וכלל הכנות רבות."תכלית התוכנית הייתה לשפר את המציאות הביטחונית על ידי פגיעה בג'יהאד האסלאמי, החלשתו ובידול חמאס מהאירוע. בפעולה הזו הנחתנו מכה קשה על הג'יהאד ועל יכולותיו הצבאיות", הוסיפו בצה"ל ואמרו כי מה שהארגון הצליח לממש בשטח, זה פחות ממה שהערכנו".

בנוגע להחלטה להנחות על אזרחים לא להגיע לעבודה לא חיונית, אמרו בצה"ל: "בהערכת המצב היו כל הדרגים הרלוונטיים והיה לנו מידע קונקרטי ולאור כל החלטנו לעשות זאת על הדרך הבטוחה ולא להתחיל את האירוע עם נפגעים בגוש דן - אז בוודאי לא היינו יכולים לסגור את האירוע ב-48 שעות. העדפנו לקחת כמה שעות וללכת על הצד הבטוח". 
עוד הוסיף דובר צה"ל: "צה"ל בכוננות ובדריכות גבוהה לתרחישים רבים. יש לנו מוכנות ודריכות בזירת הלחימה כולה ולא רק בעזה. יש לנו אתגר רחב מול פעלתנות איראנית במגוון זירות ולא רק בסוריה. ניצלנו בפעולה בעזה חלון הזדמנויות ביחס לזירה האיראנית. צה"ל צריך להתמקד וכך נעשה - בזירה הצפונית. נגיב בעוצמה על כל פגיעה בישראל. אנו ממשיכים להיות ערניים ודרוכים לחידוש הירי אם יקרה. אנו בודקים למה הג'יהאד לא מימש את מלוא יכולתו".