ראש השב"כ לשעבר, יורם כהן, התייחס הבוקר (חמישי) לסבב ההסלמה האחרון ברצועת עזה שהחל בעקבות חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי וטען כי כלי הסיכולים הממוקדים הינו אפקטיבי מאוד. "תפקידו של סיכול ממוקד הוא למנוע פגיעה באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל בטווח המיידי", אמר כהן בראיון לכאן ב', "השיקולים לבצע זאת מחייבים חשיבה על ההשלכות של היום שאחרי. פעמים רבות הכלי הזה הוא מצוין ואפקטיבי במידה רבה. מדובר בפגיעה בדרג הפיקודי ובתפקודו וגם בהרתעה. בוודאי שממנים מישהו אחר כך אבל אין לו תמיד את היכולת המתאימה להנהיג".
"מה שהשתנה מפעם ברצועת עזה הוא שיש להם יכולת של אלפי רקטות. לפעמים אם אתה לא עושה מעשה בזמן אמת אתה משלם על כך מחיר עתידי. אני חושב שהעובדה שיש להם נשק תלול מסלול בהיקפים כאלה תמיד מרתיעה את המערכת שלנו מסיכולים ממוקדים ופגיעה מונעת". בנוגע למצב ביהודה ושומרוןאמר ראש השב"כ לשעבר: "אני חושב שאת המחזה שראינו בעזה, אנחנו לא נרצה לראות באיו"ש ושום דבר ממה שקרה בעזה מבחינה ביטחונית צריך לעשות ביהודה ושומרון".
על הוראת פיקוד העורף לפני יומיים: "אני הופתעתי מאוד מהעובדה שפיקוד העורף נתן הנחיה בהתחלה לאנשים לא להגיע לעבודה לא חיונית. אני חושב שזה לא ראוי שאנחנו נהיה במצב הזה מאחר וזה אפקט תודעתי. הרתעה נמדדת תמיד בעתיד ולא במסיבות עיתונאים ודברי רהב, אלא רק אם הצד השני לא עושה את מה שהוא רוצה". 

"אין בעיה לצה"ל לכבוש את רצועת עזה. זה לא אתגר מבצעי. אבל צריך לחשוב על המחיר", אמר כהן, "אם אתה לא מחליט שאתה רוצה להגיע להכרעה - אתה רוצה להגיע להסדרה". עוד התייחס כהן להצהרת דובר צה"ל לאחר הסיכול בנוגע לאי חזרה לסיכולים הממוקדים. "ההתבטאויות הרשמיות שלנו - שלא חזרנו למדיניות הסיכולים הממוקדים בגלל טעות של מיס-קלקולציה - זה לא טוב. ישראל צריכה להגיד בקול רם 'יורים עלינו, אנחנו מגיבים'", אמר.
עוד הוסיף כהן: "מה שמשנה זה לא מה שאנחנו מצהירים או נואמים - הם רוצים לדעת רק מה שאנחנו עושים. החולשה שלנו היא כשמצהירים סתם הצהרות. הרתעה זה כשאתה עושה באמת את מה שאתה מצהיר".