"חגורה שחורה": יצחק אילן, שהיה האחראי בשב"כ על מרחב השומרון במהלך מבצע "חומת מגן", והגיע לתפקיד סגן ראש הארגון, התראיין היום (חמישי) ל"קבינט" ב-103FM, ותקף את החלטת הממשלה שלא להרחיב את המבצע נגד הג'יהאד האסלאמי. "הסבב הזה היה ביזארי מאוד. חיסלנו דרג ביניים וחטפנו מאות טילים מבלי שהגבנו כמו שהיינו צריכים להגיב. הסבב הזה הסתיים גם בצורה ממש ביזארית", אמר.



איך היינו צריכים להגיב? מה לא נעשה?
"כבר תקופה שאני טוען שמי שיורה טילים על אזרחי מדינה הוא פושע מלחמה וכך צריך להתייחס אליו. או שעוצרים אותם ומכניסים אותם לכלא לשנים ארוכות או שמחסלים אותם. את זה לא עושים".
 
נהרגו 25 אנשי ג'יהאד איסלמי.
"היו צריכים להיהרג 2,500. זו הייתה תגובה ראויה".
 

אתה כופר ברציונאל שהובילה הממשלה שהחליטה לעשות מהלך סלקטיבי כדי לא לגרור את חמאס לאירוע מתוך ידיעה שאם היו 2,500 הרוגים חמאס היה מצטרף למערכה.
"בוודאי. הגיע הזמן שמדינת ישראל והצבא האדיר שלה ישים קץ לפארסה המטופשת הזאת שאזרחיה לא ישנים בלילות בגללה".
 
אפשר לשים לזה קץ בפעולה צבאית?
"בוודאי. אם כובשים את הרצועה, כפי שכבשנו את יהודה ושומרון ומנקים אותה מאחרון המחבלים. הייתי מפקד שב"כ בשומרון במהלך מבצע חומת מגן. עד שלא שכנענו את הדרג המדיני שאי אפשר לסכל טרור מיהודה ושומרון בפעולות פינצטה ונדרשת פעולה רחבה זה לא נגמר".
 
השאלה היא של מחירים, כמה זה יעלה לנו.
"מדינת ישראל משלמת היום מחיר קטסטרופאלי בעקבות הסבבים האלה. גדלים כאן ילדים פגועים בנפש. מה יקרה כשהילדים האלה ילכו לצבא? מה יעשו להם אז האזעקות? המציאות הזאת היא בלתי נסבלת. תראו לכם איך האמריקאים היו מגיבים לטילים שנורים ממקסיקו או איך היו מגיבים הרוסים מירי טילים מסין או מונגוליה".
 
אנחנו לא מעצמה כזו.
"אנחנו מעצמה אזורית. לקראת חומת מגן היו כמה אלופים בצבא שהתנגדו למבצע בדיוק מאותם הסיבות ואותם נימוקים. דיברו על המחיר, על הרג החיילים, הרג פלסטינים וטענו שהדם יישפך בתעלות. אז מה? בשביל מה קיים הצבא? כדי שהאזרחים יגנו על הצבא או ההיפך? נטרפה עלינו דעתנו. כעת יש ביטוי שהושרש שאומר 'מי שייפגע בנו-נפגע בו'. זה אומר שקודם כל יפגעו בנו ורק אחר כך אנחנו נפעל. בשביל זה אנחנו משלמים 70 מיליארד שקל מיסים בשנה? רמטכ"ל מופיע במסיבת עיתונאים ואומר שפנינו לא להסלמה. מי שמך? אתה תמלא פקודות ותעשה מה שיאמרו לך. למה דבר כזה צריך להיאמר מפיו של רמטכ"ל".
 
אלו דברים שנאמרו גם על ידי ראש הממשלה שעמד לצידו. אחד הדברים שעולים מהיומיים האלה מעזה היא התשוקה של חמאס להגיע להסדרה. חמאס אותת לישראל שהוא רוצה הסדרה ושזה יותר חשוב לו מהג'יהאד.
"אין לי מושג מבחינה מודיעינית מה עמד מאחורי השיקולים של חמאס הפעם להתאפק. כל הסבב הזה הוא ביזארי ביותר".
 
כבר השתתפת בעברך בכמה מבצעי חיסול. מבצע מורכב ביותר למצוא אדם שהוא רק נמצא עם אשתו.
"הגזמתם. במהלך האינתיפאדה השנייה היינו עושים חיסולים כאלה חמש פעמים ביום. אני אפילו זוכר את השמות שלהם".
 
אנחנו מפחידים את עצמנו?
"כולה הרגנו מפקד חטיבה. פעם אפילו לא היו מפרסמים דברים כאלה. זה משהו לא יאומן. ברגע שהבנו שאין לנו ברירה שצריך לחסל מישהו – עשינו את זה. ניצחנו את אינתיפאדה ביהודה ושומרון במחיר דמים קשה ועבודה קשה. אין קסאמים ואין פיגועי התאבדות. איך עשינו את זה? אבו מאזן עזר לנו? שקר וכזב. יהודה ושמרון שקטה רק בזכות שלטון הצבא".