עורכי דינה של נעמה יששכר ואדים קליובגנט ולרי זינצ'נקו נמצאים בימים אלה בביקור בישראל. הם סיפרו היום (חמישי) בשיחה עם מעריב אונליין כי "הם עובדים על הגשת הערעור על גזר הדין של בית המשפט", אך לדבריהם נתקלו עד כה במכשולים בירוקרטיים רבים בדרך. הם טענו כי "מצבה הפיזי והנפשי טוב והיא עומדת בתנאים בבית הסוהר הרוסי שהיא נמצאת בו".
עוד טענו הפרקליטים כי "חרף הדיווחים האחרונים בתקשורת הרוסית, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא דחה ולא פסל את אפשרות החנינה ליששכר". הם נקבו בשני תאריכים אפשריים - הביקור המתוכנן של פוטין בישראל, שצפוי להתקיים בסוף חודש ינואר בשנה הבאה והחגיגות לציון 75 שנה של ניצחון על גרמניה הנאצית, במאי 2020, אליהן הוזמן גם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כזכור, ההאקר הרוסי, אלכסיי בורקוב, הוסגר בתחילת השבוע לארצות הברית, זאת בעקבות חתימת שר המשפטים אמיר אוחנה על צו הסגרתו לפני כשבועיים. ההסגרה התאפשרה לאחר שבית המשפט העליון דחה את הבקשה שהגיש במטרה למנוע את הסגרתו. בורקוב, המיוצג על ידי הסנגוריה הציבורית, טען בעתירתו כי זיקתו ומרכז חייו נמצאים ברוסיה. לכן גם אם תאושר בקשת ההסגרה, יהיה הדבר מותנה בכך שיבצע את עונשו ברוסיה. גם טענה זו נדחתה. השופטים קבעו, בין היתר, כי אין עילה שיכולה לחייב את המדינה לעשות זאת.

לפי החוקה הרוסית לא דרוש שום הליך משפטי מיוחד למתן חנינה, הדבר תלוי ברצונו הטוב של הנשיא פוטין. מטה המאבק למען שחרורה של יששכר פרסם את ההודעה הבאה: "ישיבת המטה שנקבעה להערב, נדחית. ההחלטה נובעת משיקולים מקצועיים ויש עוד כמה תשובות שהמשפחה צריכה לקבל בשביל שנקבל את התמונה המלאה לחלוטין על כל צדדיה. המצב הביטחוני כמובן שלא תרם לכך".