הפלונטר הפוליטי לא נפתר: ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הערב (חמישי) בסרטון שהעלה לרשת ליו"ר ישראל ביתנו, וקרא לו להתחייב שלא להקים קואליציה בתמיכת הרשימה המשותפת. בסרטון שהעלה נתניהו, אמר ראש הממשלה לריבלין כי הוא "בהחלט מאמין שאין שום סיבה ללכת לבחירות. אפשר להקים ממשלת אחדות לאומית. אבל לפני הפגישה שלי עם אביגדור ליברמן, אני רוצה לשאול אותו פשוטה ולקבל תשובה ברורה. איווט, האם אתה וסיעתך תצביעו נגד הקמת ממשלה שנשענת על תמיכתכם או הימנעותם של חברי הכנסת מהרשימה הערבית המשותפת, שאתה הגדרת אותם כ'גיס חמישי?'".



"אני רוצה לדעת את האמת. אתה באמת מוכן לסכן את ביטחון ישראל ולהקים ממשלה שנשענת על אחמד טיבי ואיימן עודה? מספיק עם המשחקים המסוכנים האלה. תן לי תשובה ברורה - כן, או לא?", המשיך ושאל נתניהו. במקביל לדבריו של ראש הממשלה, הודיע הנשיא ראובן ריבלין כי הוא יקיים במהלך השבוע הבא פגישות עם כל מי שיהיה מעוניין בכך, במטרה למנוע בחירות נוספות, השלישיות בשנה אחת, בחודש פברואר.

יפתור את הפלונטר? ראובן (רובי) ריבלין, צילום: קובי ריכטר/TPS
יפתור את הפלונטר? ראובן (רובי) ריבלין, צילום: קובי ריכטר/TPS


ליברמן הגיב לדבריו של נתניהו בפוסט בפייסבוק: "אדוני ראש הממשלה, לפני שאתה דורש ממני התחייבויות, תתחייב אתה לעם ישראל שלא תיקח את מדינת ישראל למערכת בחירות שלישית תוך שנה בשום מקרה. 
 
"חוץ מזה, לאורך השנים אתה זה שניהל יחסים קרובים עם אחמד טיבי, כולל הסכם וואי פלנטשיין. אתה זה שלאחר הבחירות באפריל 2019 ניסה להקים ממשלה עם אבי גבאי תוך שת"פ הדוק עם הרשימה המשותפת, והאיש הכי מקורב אליך, נתן אשל, פרסם שני מאמרים בזכות שיתוף הפעולה עם אותם ערבים שבפניהם התנצלת לאחר בחירות 2015."

מבית הנשיא נמסר כי "במהלך הפגישות הנשיא ריבלין יפרט בין היתר את פרטי המתווה להקמת ממשלת אחדות, כולל הגדרות ופרשנותו למועד יציאה לנבצרות. הנשיא מוכן לדון עם ראשי המערכת הפוליטית בכל עניין ונושא". הפגישות ייערכו לאחר שמספר גורמים במערכת הפוליטית, בהם גורמים מיהדות התורה, מש"ס ומהרשימה המשותפת, ביקשו מריבלין להיוועד איתם בנוגע לעתידה הפוליטי של המדינה, הדרך למנוע בחירות ובקשות הבהרה בנוגע למתווה אותו הציע, והנשיא הסכים לפגוש את כל מי שיהיה מעוניין להיפגש עמו.