גל החום המתמשך ששרר בישראל מתחילת החודש צפוי להסתיים ובסוף השבוע צפויים גשמים מקומיים וירידות חדות במידות החום. החזאית התורנית בשירות המטאורולוגי בבית דגן, אנה פבלוב, מסרה כי תחול ירידה של 7-5 מעלות בטמפרטורות. מידות החום בתל אביב יגיעו ל-25 מעלות, בירושלים – 21, בחיפה – 24, בכנרת – 28, בבאר שבע – 26 ובאילת – 28.
 
במקביל, מחר יחלו לרדת גשמים מקומיים בצפון הארץ ובמרכזה והם יתפשטו בהדרגה עד לצפון הנגב. בשירות המטאורולוגי מזהירים משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח.

בשבת תחול ירידה קלה נוספת במידות החום ויוסיפו לרדת גשמים מקומיים מצפון הארץ עד לצפון הנגב ועדין ייתכנו סופות רעמים בודדות. קיים חשש משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. לקראת ערב הגשמים ייחלשו וייפסקו בהדרגה.
 

ביום ראשון צפויה עלייה קלה במידות החום וינשבו רוחות מזרחיות ערות. ביום שני תהיה על פי התחזית ירידה קלה במידות החום ויוסיפו לנשב רוחות מזרחיות ערות.
 
מנהל גף אקלים בשירות המטאורולוגי בבית דגן, ד"ר עמוס פורת מסר בסקירה מיוחדת שפרסם על מזג האוויר החם והיבש מתחילת החודש, כי בחלק גדול מהימים נמדדו טמפרטורות של יותר מ-30 מעלות באזורים רבים בארץ, פרט להרים. עם זאת, לא נשברו שיאי טמפרטורה לחודש נובמבר, אבל ד"ר פורת ציין כי רצף הימים החמים היה חריג. 
לדבריו, ביומיים הראשונים של נובמבר הטמפרטורות היו קרובות לממוצע, אולם מה-3 בנובמבר חלה התחממות ובמהלך פרק הזמן עד היום, נמדדו במישור החוף, בשפלה, בצפון הנגב ובעמקי הצפון טמפרטורות מקסימום של 28 עד 33 מעלות, בעמק הירדן ובערבה 30 עד 35 מעלות ובהרים 23 עד 27 מעלות.
מההשוואה לעבר עולה, כי לא נשברו שיאי הטמפרטורות שנקבעו בחלק מהתחנות של השירות המטאורולוגי בנובמבר 2010. אז, כזכור אירע בעיצומו של גל החום אסון הכרמל.
עוד עולה מסיכום הנתונים, כי בהשוואה לעבר עולה של 11-10 ימים חמים בנובמבר הוא יוצא דופן. רצף כזה של טמפרטורות גבוהות מ-28 מעלות במישור החוף, בשפלה, בנגב ובעמקי הצפון התרחש בנובמבר פעמיים בלבד ב-70 השנים האחרונות: בשנים 1962 ו-2010. במספר קטן של תחנות שפעלו לפני כן עלה כי גם בשנת 1933 היה רצף חם שכזה.