האם הילארי קלינטון תצטרף לפריימריז במפלגה הדמוקרטית? בהחלט ייתכן שכן. קלינטון, שזכתה במועמדות המפלגה הדמוקרטית ב-2016 ובבחירות לנשיאות אף קיבלה שלושה וחצי מיליון קולות יותר מאשר טראמפ, אך לבסוף לא זכתה בשל הרוב בגוף האלקטורלי שלא תמך בה, הצהירה בראיון לתחנת רדיו כי היא "איננה מוציאה מכלל אפשרות להתחיל בקמפיין להשגת המועמדות לנשיאות".  קלינטון סיפרה: "הרבה אנשים דוחקים בי להכריז על מועמדותי". לאחר מכן הוסיפה כי "כרגע זה בהחלט לא בתוכנית שלי, אבל אני תמיד אומרת, אף פעם אל תאמר אף פעם לא".
בעת ששימוע ההדחה הפומבי נגד הנשיא טראמפ שהוקרן בכל ערוצי הטלוויזיה בארצות הברית עומד במוקד תשומת הלב של הציבור ומרתק מיליוני אמריקאים למסכי הטלוויזיה, מתגבשות התפתחויות והפתעות שונות בזירת המירוץ למועמדות מפלגה הדמוקרטית לנשיאות. בעימותים הטלוויזיונים בהשתתפות המתמודדים שהתקיימו עד כה, המירוץ לא עורר כבוד רב, בלשון המעטה. הויכוחים בין המתחרים התמקדו בהאשמות ובביטויי זלזול ולעג  שהמתמודדים הטיחו אחד נגד השני, ובמיוחד נגד המתחרים המובילים.  היו פרשנים בכירים שאף הגדירו את ההתמודדות הדמוקרטית כקרקס.
אולי דוקא משום כך, מצאה לנכון הילרי קלינטון לרמוז כי היא איננה מוציאה מכלל אפשרות להצהיר על מועמדותה.  בתוך כך, היום הודיע על הצטרפותו למירוץ הדמוקרטי דוויל פטריק, האדם השחור הראשון שנבחר למשרד מושל מדינת מסצ'וסטס. דוויל הוא פוליטיקאי אהוד ומוערך מאוד, שנחשב לדמות איכותית. לדברי מקורביו, פטריק התאכזב מהרמה הנמוכה שהפגינו המתחרים בעימותים הטלוויזיונים והחליט לזנק למירוץ.

עם זאת, ההפתעה הגדולה ביותר הצפויה בקרב המירוץ הדמוקרטי היא הצטרפותו האפשרי של מייקל בלומברג, מי שנחשב בעיני רבים לאדם הטוב ביותר שכיהן כראש עיריית ניו יורק. בלומברג עדיין לא הצהיר רשמית על הצטרפותו למירוץ, אבל על פי חלק מהדיווחים בארצות הברית, הוא החליט להתמודד ועוסק בימים אלה בהכנות האחרונות לקראת הצהרה רשמית על מועמדותו. כמה ערוצי חדשות בארצות הברית אף צילמו אותו כשהוא ממלא את הטפסים שיכשירו אותו להשתתף בבחירות המוקדמות במדינות הגדולות.

המאבק הדמוקרטי האמתי להדחת טראמפ יוכרע בקלפיות ביום הבחירות לנשיאות. גורל וסיכויי המאבק הזה תלויים במועמד הדמוקרטי לנשיאות, שינצח את יריביו בפריימריז במפלגה. לדברי פרשנים, עדיף וחשוב לעקוב אחרי המתרחש  והצפוי בזירה הדמוקרטית, מאשר אחרי המתרחש בשימוע להדחת הנשיא בבית הנבחרים.