יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, שלח אמש (חמישי) לנשיא הפרלמנט האירופי, דיוויד סאסולי, מכתב המוחה נגד החלטת בית הדין האירופי לסמן מוצרים יהודים מיהודה, שומרון ורמת הגולן.
"החלטת בית המשפט עשויה לערער את הקשרים הפוליטיים והכלכליים בין ישראל לאיחוד האירופי ולהביא להשלכות שליליות מרחיקות לכת לגבי סיכויי השלום בין ישראל לשכנותיה במזרח התיכון", כתב אדלשטיין. "מבין עשרות אזורים שבמחלוקת ברחבי העולם, בית הדין החליט להורות על סימון מוצרים מיהודה, שומרון ורמת הגולן בלבד. 
"יתר על כן, בית המשפט בחר להתעלם מהקשר העמוק וההיסטורי בין עם ישראל לארץ ישראל כולה. הוא התעלם מהעובדה ששטחי יהודה ושומרון אינם "שטח כבוש", מכיוון שמעולם לא היו חלק ממדינה אחרת; הם נמצאים תחת שליטה ישראלית לגיטימית מכוח הצהרת בלפור, החלטת סן רמו וסעיף 80 בפרק 12 למגילת האו"ם".

עוד האשים יו"ר הכנסת כי בית הדין אימץ בהחלטתו את עמדת ארגוני BDS. ובנוסף ש"בית המשפט קבע יחס דיפרנציאלי לערבים ויהודים על בסיס מוצא אתני בכך שהוא מצהיר שתוויות מזון אינן מציינות רק "הגדה המערבית" או "רמת הגולן" אלא באופן ספציפי שהמזון מגיע מיישוב יהודי - שמא הצרכנים יטעו שסחורות אלה מיוצרות על ידי ערבים. בהטלת דרישה זו, בית המשפט מקדים את תוצאות המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, בניגוד לעמדתה ארוכת השנים של האיחוד האירופי - והקהילה הבינלאומית בכללותה - כי צעדים דו צדדיים הם הדרך היחידה ליישב את הסכסוך".

כזכור, בתחילת השבוע פסק בית הדין הגבוה לצדק של האיחוד האירופי  כי על כל המדינות החברות באיחוד האירופי לסמן מוצרים מההתנחלויות בגדה המערבית, מזרח ירושלים ורמת הגולן, ולסמן בצורה ברורה כי מדובר במוצר מ"התנחלות ישראלית". מדובר בהליך משפטי שהחל כבר בשנת 2015 בעקבות הנחיות האיחוד האירופי להחריג מוצרים שמקור ייצורם הוא מהשטחים שסופחו לישראל לאחר הארבעה ביוני 1967.