העיתון "אל ערבי אל ג'דיד", היוצא לאור בלונדון, מדווח הבוקר (שישי) על ההבנות שאפשרו את הסכם הפסקת האש בין ישראל והג'יהאד האסלאמי, בתום משא ומתן שנמשך ארבע שעות. העיתון מצטט מקור מצרי, הטוען כי ישראל הסכימה לשתי דרישות של הג'יהאד האיסלאמי במרתון הדיוני שהחל בחצות בלילה בין רביעי לחמישי והסתיים בארבע בבוקר של חמישי.



רק כאשר הנהגתת הג'יהאד האיסלאמי הזכימה לנוסח הסופי שמצרים הסכימה לחייב בו את ישראל הסכימה לשתי דרישות - הפסקת הירי לעבר צעירים בצעדות השיבה והפסקת ההתנקשויות החיסולים, ואילו לגבי הדרישה השלישית של התחייבות ישראל והבנות הסכם הרגיעה ושבירת המצור. מצרים הודיעה כי תבצע הקלות לרצועת עזה במעבר רפיח.



המקור טוען כי מצרים, מצדה, התחייבה להסיר את הסגר מרצועת עזה ולאפשר מעבר של חומרי בניין, מוצרי נפט ותרופות דרך מעבר רפיח המצרי. המקור המצרי אמר כי קהיר הצליחה להשיג התחייבות ישראלית בעניין הרחבת שטחי הדיג שסוכמו בהסכמים הקודמים והמספר עובדים שעובדים בתוך ישראל ולהקל במעברים, בתנאי שהפלגים הפסלטינים ישלטו בשטח. הג'יהאד האסלאמי התחייב כי צעדות השיבה יהיו "שלוות" ולא אלימות.



למרות זאת, הגורמים המצרים הדגישו כי "מדובר בהסכם שברירי למדיי", מה שהוכח במהלך אתמול כאשר הופר ההסכם שוב ושוב. המקור הוסיף כי הוא מלא במוקשים, ואף כי המשבר הפוליטי בישראל מעמיד בסימן שאלה את יכולתה לעמוד בתנאיו.



בתוך כך, גורמים ברצועה מסרו כי החטיבה הצפונית של הג'יהאד האיסלאמי, שהייתה בפיקודו של בהא אבו אל-עטא, שחוסל על ידי ישראל, לא הסכימה לתנאי הפסקת האש. עוד נאמר, כי "סימני מרד ניכרים בהתנהלות של החטיבה ב-24 שעות האחרונות", כאשר במקביל מפקדי השטח מתלוננים על כך שמלבד "שיתוק ישראל" לא הושגה תמונת ניצחום בסבב הקצר שהיה עם ישראל.



כזכור, לאחר שני ימי הסלמה דווח אמש כי ישראל והג'יהאד הגיעו להפסקת אש. עם זאת, גם לאחר מכן נמשך הירי לעבר עוטף עזה, וצה"ל תקף במהלך הלילה מטרות ברצועת עזה.



בין יעדי הטרור הותקף מתחם צבאי ששימש בין היתר כאתר לייצור רכיבים המשמשים לייצור רקטות. כמו כן, הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של ארגון הטרור בה מספר משרדי מפקדים של הג'יהאד האסלאמי. מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל רואה בחומרה רבה את הפרת הפסקת האש ושיגור הרקטות לעבר ישראל, נמצא במוכנות גבוהה וימשיך לפעול, ככל שיידרש, נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל.