תא"ל (מיל') צביקה פוגל, ראש מטה פיקוד דרום לשעבר, שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM והביע ביקורת חריפה על המדיניות מול עזה, הרופסת מדי לטענתו. "כמה אפשר לגלגל את הבלוף הזה? הרי הרתעה אפשר להשיג כשהצד השני לא מרים את הראש, ולא תוקף אותנו כל כמה שבועות מחדש".
 
"בזמן האחרון יש לי תחושה שמייחסים לנו חוסר אינטליגנציה", אמר פוגל, "הרי איזה מטרות הושגו? אנחנו נמצאים למעלה מעשור אחרי ההתנתקות, ויש לנו מעל ל־100 הרוגים, ויותר מ־10 אלפים פצמרים ורקטות שיורים על מדינת ישראל. עברנו כבר 3 מבצעים, ועשרות סבבים. זו שגרת החיים שלנו? הרי ככה לא רצינו לחיות. כמה אפשר לגלגל את הבלוף הזה, הרי הרתעה אפשר להשיג כשהצד השני לא מרים את הראש, ולא תוקף אותנו כל כמה שבועות מחדש".
 
"אני חי את הגזרה הזו יותר מהרבה אנשים", טען פוגל, "הם חיסלו מפקד שמחר בבוקר מישהו אחר יחליף אותו. אל תאכלו את הלוקשים האלה. אומרים שהחמאס מורתע, שהוא מגלה איפוק, הם לא מבינים שחמאס חכם ולמד אותנו, הם יושבים בשקט ובו זמנית לומדים לפתח תשתיות, חופרים מנהרות, ומפתח את כוחות הקומנדו שלו. בכל יום צריך לחסל 50 מחבלים כמו אבו אל-עטא. כל יום צריך לחסל עד שהם יניפו דגל לבן. הפוליטיקאים פחדנים, ולא מסוגלים לקבל החלטה, לצאת ולהכריע. אני יודע שהתשלום יקר, אבל אנחנו חייבים לעשות צעד למען העתיד שלנו".
 

עוד הוסיף: "עלינו לחזור למדיניות של יוזמה, להרים מטוסים ולרדוף אותם, אני בטוח שאז יהיו 20 שנה של שקט, ולא חודשיים. הצבא חייב לעמוד מול המנהיגים ולהגיד שהוא יודע לעשות את זה. עליהם לתת פקודה לנצח, ולא לתת לארגון קיקיוני לתפוס את המדינה ככה".