סערה התעוררה בעקבות מייל ששלח פרקליט המדינה שי ניצן לבכירים לשעבר במערכת המשפט, ובכללם שופטים מכהנים, ובו צייד אותם בחומרים שבהם יוכלו להשתמש כדי להגן על הפרקליטות והחלטותיה בראיונות בתקשורת.



שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הגיב בטוויטר: "עוד כמה ימים שי ניצן בטח יפיץ לשופטים ולפרקליטים את מכתבו של היועץ המשפטי לממשלה, שבו הוא מסביר למה אין שום בעיה עם המייל הזה שלו אליהם. שיוכלו להתראיין ולהסביר למה לא נפל חלילה רבב בהתנהלותו ולתמוה על התרסקות אמון הציבור בפרקליטות.


"אני מעדיף לחשוב שאף אחד מהשופטים לא ביקש שיסירו אותו מהתפוצה, פשוט כי המיילים של שי ניצן עוברים אצלם ישירות לדואר זבל (נוהג שכנראה קיים אצלם עוד מימיהם בפרקליטות)".



מדוברות הרשות השופטת הגיבו לפרסום: "מכתבו של פרקליט המדינה, הכולל מידע פומבי הרלוונטי לדיון הציבורי על הפרקליטות, נשלח ברשימות תפוצה של מנהלים לשעבר בפרקליטות המדינה ובהם ארבעה שופטים מכהנים. בשיחה שקיימה נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות עם פרקליט המדינה, הבהירה כי אין מקום להכללת שמותיהם של שופטים מכהנים ברשימות התפוצה וביקשה לפעול להסרת שמות השופטים המכהנים מרשימות התפוצה. פרקליט המדינה הסביר כי מדובר בתקלה וכי השופטים המכהנים יוסרו מרשימת התפוצה".



בפרקליטות הבהירו: "אתמול הוציא פרקליט המדינה מייל עדכון לכל יוצאי הנהלת הפרקליטות בעבר, המעדכן אותם כי הוא נפגש עם כמה מנהלים לשעבר כדי להתייעץ עמם בנושא המתקפות התקשורתיות על הפרקליטות שרבו לאחרונה, וביקש ממשתתפי הישיבה כי יסכימו להופיע בתקשורת כאשר עולה נושא הפרקליטות. המייל נשלח לרשימת תפוצה של כל המנהלים לשעבר, המונה עשרות מנהלים, ובכלל זאת הופץ בטעות גם לארבעה מנהלים לשעבר המכהנים כיום כשופטים, שנכללו ברשימת התפוצה הגנרית. בעקבות איתור התקלה הורה פרקליט המדינה להשמיט את ארבעת השופטים המכהנים מיידית מרשימת התפוצה".