מטה המאבק שיזם והקים את הפגנות הימין בכיכר גורן בפתח תקווה, בקרבת ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, מתכנן לחרוג מהמסורת. בניגוד להפגנות שהתקיימו עד עתה במוצאי שבת, מתוכננת ההפגנה הקרובה למחר.



גורמים בליכוד טוענים כי מועד זה נבחר לא בכדי. לפי ההדלפות והאיתותים שקיבלו בסביבת ראש הממשלה, היועמ”ש מתכנן לפרסם את החלטתו בתיקי נתניהו במהלך השבוע. לדברי הגורמים, אם כך יהיה, ומנדלבליט יצהיר על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה, מטה המאבק יתאים את צעדיו הבאים למציאות החדשה וההפגנות יימשכו.



עם זאת, ייתכן כי לפרסומים בימים האחרונים, הקושרים בין היום שבו גנץ אמור להחזיר את המנדט לבין ההחלטה על הגשת כתבי אישום בתיקי נתניהו, אין אחיזה במציאות והם נועדו להתסיס את השטח לקראת ההכרעה.



מה שידוע כעת הוא שההחלטה אמורה להתקבל בקרוב, כשתאריך הפרסום עדיין לא נקבע, והרצון של היועץ המשפטי לממשלה הוא כמובן לפרסם את ההחלטה טרם סיום תפקידו של פרקליט המדינה שי ניצן בחודש דצמבר.



פרסומים אחרים מדברים על 26 בנובמבר. “נראה שיש מגמה לפרסם ההחלטות ואז להגן עליהן ציבורית”, אומרים גורמים במערכת המשפט, ביחס לפרסומים על העיתוי לתזמון ההחלטה.



נראה כי למרות טענות רבות שעלו במהלך השימוע, הפרקליטות ממשיכה לאחוז בעמדותיה המקוריות שהוצגו בכתב החשדות. גורמים במערכת שבים ומדגישים כי נעשתה עבודה יסודית ומקצועית, מגובה בראיות רבות, ושהם עומדים מאחורי העובדות בתיקי ראש הממשלה.



אביחי מנדלבליט. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
אביחי מנדלבליט. צילום: תומר נויברג, פלאש 90



בסביבת נתניהו משוכנעים שדווקא בכירי הפרקליטות הם העומדים מאחורי תדריכים העוסקים במועד הפרסום וברצון להשפיע על עמדת היועץ, ולכן לטענתם “מדובר בלחצים פסולים על היועץ”.



בימים האחרונים הפיצו פעילי ליכוד איומים מפורשים נגד פרקליט המדינה ובכירת הפרקליטות ליאת בן ארי. בפרקליטות לא מתייחסים לנושא האבטחה של האישים או לשינויים בסידורי האבטחה שלהם. זאת, אף שאתמול פרסמו פעילי ליכוד את כתובת ביתו של פרקליט המדינה, המעלה את החשש לשלומו וביטחונו. מדובר בעליית מדרגה מדאיגה בכל הנוגע לפעולות המחאה של פעילי הימין וחשש להידרדרות המצב ככל שמועד ההכרעה מתקרב.



במקביל, פתחה המשטרה בבדיקה לבירור התבטאותו של רן כרמי בוזגלו, פעיל ימין וממארגני המחאות נגד היועמ”ש, שבמהלך שידור בערוץ 20 שלח מסר ברור לעבר מנדלבליט וניצן.



“יש פה איתות לשי ניצן וליועמ”ש. בטרם תשלחו את היד למנהיג, קחו את ההשלכות שיהיו למעשה הנמהר על העם. אנחנו בונים לא פחות מצבא. אני מכשיר גדודים ליום פקודה. אנחנו יוצאים למערכה נחושה. יש כאן איתות של עם גדול, שכבר מוכן לצאת למלחמה על המנהיג. אני מקווה שהם ישמעו את הרעשים ויבינו לא להתעסק איתנו, זה גדול עליהם”.



כרמי בוזגלו מיהר להבהיר שלא מדובר באיום. “אני לא מאיים, אני מבהיר”, אמר. “איומים זה לילדי כאפות. הגשת כתב אישום נגד נתניהו זו בשבילי הכרזת מלחמה. ברגע שייעשה הדבר הנמהר הזה אני יוצא למלחמה על הבית. הקרב שלי הוא לא רק על נתניהו, הוא על המדינה”. למרות הודעתו, במשטרה החליטו לפתוח בבדיקה לבירור הפרטים.