פרסום ראשון: יממה לאחר שפורסמו ברשתות החברתיות סרטון ותמונות של חשוד, שהגיע לבניין מגורים בשכונת אפק בראש העין וביצע על פי החשד עבירת מין בקטינה, הצליח אזרח הבוקר (ראשון) לזהות את החשוד כשהוא מתהלך סמוך לבית הספר "פרס" בראש העין. טלפון מהיר למוקד 100 של המשטרה הזניק למקום שוטרים שאיתרו את החשוד וביצעו את מעצרו.

החשוד הוא יאסין חסן, תושב באקה אל גרביה. שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה אופיר כתבי-ריבלין האריכה עד מחר את מעצרו  אחיו של חסן הודיע בביהמ"ש כי שכר לאחיו עו"ד פרטי שיוכל להגיע רק מחר ונציג המשטרה ביקש להאריך את מעצרו של החשוד בשלושה ימים. השופטת ציינה בהחלטתה כי "לאחר שעיינתי בתיק החקירה וצפיתי בסרטון אני מוצאת כי קיים חשד סביר לביצוע העבירה". השופטת קיבלה את בקשתו של החשוד לאפשר לו להיות מיוצג על ידי עורך דין פרטי ודחתה את הדיון בעניינו למחר בשעה 14:00. עד אז ישהה החשוד במעצר.
אמש במהלך השבת הוצפו ברשתות החברתיות סרטון ותמונות בהם נצפה צעיר גבוה ומזוקן, כשהוא משוחח עם קטינה בכניסה לבניין מגורים בשכונת פסגות אפק בראש העין, תוך כדי ששכנים בבניין חולפים על פניו מצליח אותו צעיר להערים על הקטינה ובשלב מסוים הוא נראה כמי שמבצע בגופה מעשה מגונה. האירוע החמור עורר סערה רבה בשכונת אפק בכלל, ובאזור מגוריה של הקטינה בפרט. גם צוות היועצות בבית הספר בו לומדת הקטינה עורבו בפרשה ואלו ביקשו מתושבים שלא להפיץ את התיעוד, הן כדי לשמור על כבוד הקטינה והן כדי לא לחבל בחקירת המשטרה. 
ההתעסקות באותו אירוע והחרדה הגדולה בקרב התושבים הם שכנראה הובילו לערנות מוגברת הבוקר סמוך לבתי הספר בראש העין ובסופו של דבר גם למעצרו של החשוד. כאמור, לפני תחילת יום הלימודים בעת שהתלמידים עשו את דרכם לבתי הספר בהם גם בית הספר "פרס" בעיר, הבחין אזרח באדם העונה לתיאור ומיהר להזעיק את המשטרה. שוטרים שהגיעו למקום ביצעו את מעצרו של החשוד והובילו אותו לחקירה במשטרה, כל זאת לעיניהם של הורים וילדים ששהו במקום.