יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, תבע היום (ראשון) מבית מכירות במינכן לבטל מכירה פומבית של חפצים אישיים שהיו שייכים לאדולף היטלר ואישים אחרים שהיו חלק מהנהגת גרמניה הנאצית.



בית המכירות הפומביות, Hermann Historica, הממוקם בבירת בוואריה, מתכנן לקיים ביום רביעי הקרוב, מרתון מכירות פומביות של חפצים אישיים, תמונות ממוסגרות, כלי הגשה מהודרים מכסף, מכתבים של היטלר ושל חבריו הידועים לשמצה משלטון הרייך השלישי, ביניהם הס, גרינג והימלר, ותכשיטים של נשותיהם.



מכירת חפצים אישיים של היטלר. צילום מסך מתוך אתר the saleroom
מכירת חפצים אישיים של היטלר. צילום מסך מתוך אתר the saleroom



"המכירה אינה רק פגם מוסרי בהיבט ההיסטורי, יש בה כדי לעודד פשעי שנאה גם בהווה" אמר יושב הראש מרגולין וקרא למנהלי בית המכירות לבטל את המכירה הפומבית המבישה. הוא הוסיף כי "במציאות כזו בה האנטישמיות מרימה ראשה וההתנכלויות האלימות נגד יהודים באירופה בכלל ובגרמניה בפרט גוברות מחודש לחודש ומאיימות שוב על המרקם החברתי ואף על הקיום הפיזי של אזרחי אירופה".



הרב מרגולין הדגיש בפנייתו, כי "השבוע צוינו 81 שנים לליל הבדולח וברחבי היבשת שוב חווינו התנכלויות ליהודים ולקברי יהודים שנרצחו ע"י המשטר הנאצי האפל. החפצים שאתם מציעים במכירה הפומבית יירכשו מן הסתם על ידי אותם שמפארים ומצדיקים את פשעי ההנהגה הנאצית וישמשו את המבקשים להמשיך ולזרוע שנאה, גזענות ואלימות". הוא הוסיף כי "הפריטים הללו 'ספוגים בדם' ולכן לסחור בהם אינו מתקבל על הדעת ונוגד את המוסר האנושי".