בסוף השבוע הקרוב היה אמור להתקיים כנס של ראשי הפרקליטות לדורותיה. הכנס נדחה על רקע ההכרעה הצפויה השבוע בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו והביקורת הציבורית לאחר חשיפתו של קלמן ליבסקינד ב"מעריב" לפיה פרקליט המדינה, שי ניצן, שלח בשבוע שעבר לרשימת מכותבים בדואר האלקטרוני, מכתב חסר תקדים ובו הוא מעדכן אותם בסוגיות שבהן זוכה הפרקליטות לביקורת בתקופה האחרונה, בעיקר בהקשר של תיקי ראש הממשלה, ומבקש לגייס אותם להגנתה. הסיבה הרשמית לדחיית הכנס היא "אילוצי לו"ז"
בין המכותבים למייל ששלח ניצן היו שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, בעבר בכיר בפרקליטות המדינה, וכן כמה שופטים בבית המשפט המחוזי, בהם גם מי שעשויים לעסוק בהמשך בתיקי ראש הממשלה, אם יוגש נגדו כתב אישום. 
ניצן שלח את המכתב, בין השאר, גם לפרקליטים שהועסקו בעבר בפרקליטות, והיום פועלים מולה כמייצגים של לקוחות וארגונים שונים. "ביקשתי מכל מי שמוכן להסכים לכך להופיע בתקשורת בנושא", כתב ניצן. את המכתב שנשלח, כאמור, שלשום, קיבלה גם נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, דורית ביניש, שתקפה במילים קשות את שר המשפטים, אמיר אוחנה, בעקבות ביקורתו על הפרקליטות. 

לפי ההדלפות והאיתותים שקיבלו בסביבת ראש הממשלה, היועמ”ש מתכנן לפרסם את החלטתו בתיקי נתניהו במהלך השבוע. לדברי הגורמים, אם כך יהיה, ומנדלבליט יצהיר על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה, מטה המאבק יתאים את צעדיו הבאים למציאות החדשה וההפגנות יימשכו. עם זאת, ייתכן כי לפרסומים בימים האחרונים, הקושרים בין היום שבו גנץ אמור להחזיר את המנדט לבין ההחלטה על הגשת כתבי אישום בתיקי נתניהו, אין אחיזה במציאות והם נועדו להתסיס את השטח לקראת ההכרעה.
 
עם זאת, ייתכן כי לפרסומים בימים האחרונים, הקושרים בין היום שבו גנץ אמור להחזיר את המנדט לבין ההחלטה על הגשת כתבי אישום בתיקי נתניהו, אין אחיזה במציאות והם נועדו להתסיס את השטח לקראת ההכרעה. מה שידוע כעת הוא שההחלטה אמורה להתקבל בקרוב, כשתאריך הפרסום עדיין לא נקבע, והרצון של היועץ המשפטי לממשלה הוא כמובן לפרסם את ההחלטה טרם סיום תפקידו של פרקליט המדינה שי ניצן בחודש דצמבר.פרסומים אחרים מדברים על 26 בנובמבר. “נראה שיש מגמה לפרסם ההחלטות ואז להגן עליהן ציבורית”, אומרים גורמים במערכת המשפט, ביחס לפרסומים על העיתוי לתזמון ההחלטה.

נראה כי למרות טענות רבות שעלו במהלך השימוע, הפרקליטות ממשיכה לאחוז בעמדותיה המקוריות שהוצגו בכתב החשדות. גורמים במערכת שבים ומדגישים כי נעשתה עבודה יסודית ומקצועית, מגובה בראיות רבות, ושהם עומדים מאחורי העובדות בתיקי ראש הממשלה.