בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (ראשון) שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 20 אלף ש"ח על עו"ד ברק כהן. כהן הוביל בשנים האחרונות את המחאה החברתית "באים לבנקאים", במסגרתה הטריד את מנכ"לי הבנקים הגדולים בישראל וכן חלק מבני משפחתם, כמחאה על העוולות שהבנקים מבצעים לטענתו.



מי שהגישה את התלונה על כהן הייתה מנכ"לית בנק לאומי לשעבר, רקפת רוסק-עמינח, ובית המשפט אסר על כהן להתקרב אליה ולבני משפחתה מרחק 200 מטרים למשך שישה חודשים. על פי כתב האישום, במשך מספר חודשים בשנים 2014-15 הטריד כהן את רוסק-עמינח ובתה, בנסיבות בהן היה עשוי להשפיל ולבזות אותן. בין היתר הפגין בסמוך לבית המשפחה, בבית הספר בו למדה בתה של רוסק-עמינח, וכן באמצעות הטלפון.



לצד כהן, גזר בית המשפט גם את עונשו של איליה מרשק, פעיל חברתי נוסף שפעל עמו. מרשק נידון לחמישה חודשי מאסר על תנאי ולקנס כספי בסך 2000 ש"ח. תקופת העונש על תנאי של כהן ומרשק תימשך שלוש שנים, במהלכן יצטרכו שלא לחזור על העבירות.



בפסק הדין כתב השופט שמואל מלמד כי גזר עונש קל יחסית על כהן, לאור העובדה כי רוסק-עמינח העידה כי כיבד צווי הרחקה קודמים שהוצאו נגדו ולמעשה הפסיק להטריד אותה.