תדמיינו לכם את התסריט הבא: חצי גמר הגביע, אני שולט על ליברפול ומוביל 3:2 על מנצ'סטר יונייטד בדקה ה-90, אבל התקפה מתפרצת וחור בהגנה מובילים לשוויון, הפסד בהארכה והדחה כואבת עד לפתיחת חלון המשחקים הבא. מיד ניכנס לכל הפיצ'רים החדשים ב-FIFA20, מסדרת סימולציית הכדורגל המצליחה בעולם, אבל לדעתי מוד האונליין המצוין של הסדרה, שמייצר מידי יום מפגשים מרתקים בין הקבוצות הטובות בעולם, הוא האלמנט הכי חזק שמושך קהל חדש ומשאיר את השחקנים הוותיקים.



השינוי המהותי שמביא עימו הכותר החדש בסדרה הוא "כדורגל וולטה" (VOLTA), שמתמקד בכדורגל רחוב ונשען על יסודות FIFA STREETS הישנה. מדובר בסדרת משחקים עם קבוצות קטנות שנעות בין שלושה עד חמישה שחקנים. בניגוד למשחקים המסורתיים על 11 שחקנים על המגרש, ששמים יותר דגש על משחק טקטי, במוד הזה אתם תצטרכו לחדד את הכישורים האישיים ואת יכולת השליטה שלכם על השחקן, תוספת מבורכת לסדרה. בנוסף, תוכלו לעצב את הדמות שלכם, לאבזר אותה וללוות אותה בסיפור עלילתי קצר שייקח אתכם בין 17 מתקנים שונים בערים כמו ברצלונה, אמסטרדם, ברלין, מקסיקו סיטי ועוד.



המשחקיות עצמה לא השתנתה בצורה דרסטית, אבל יש שיפורים בתנועת השחקנים כשהם לא עם הכדור, יותר דגש על פעולות של אחד על אחד ויותר ריאליזם בתנועת הכדור. הקריינות כמו תמיד מצוינת וממחישה בצורה הטובה ביותר משחק כדורגל טלוויזיוני בעולם האמיתי. מבחינה ויזואלית האיכות היא זו שהורגלנו אליה בשנים האחרונות, כלומר עדיין מעולה אבל בשביל פריצת דרך לדבר הבא נצטרך לחכות לדור החדש של קונסולות המשחקים.



אחד המודים הפופולאריים בפיפ"א הוא "הקבוצה האולטימטיבית" ("ULTIMATE TEAM"), שחוזר השנה עם שתי תוספות מעניינות: כדור מסתורין שנותן לאחד הצדדים התוקפים שדרוגים בנתונים שונים כמו מהירות, כדרור וכדומה, ואופציה נוספת בשם "מלך הגבעה", שבה השחקנים צריכים להילחם על אחזקת כדור בחלק של המגרש שנבחר בצורה רנדומאלית. בשנים האחרונות פחות התעמקתי בחלק הזה של המשחק, בעיקר בגלל שרובו עוסק באיסוף שחקנים לקבוצה (כמו איסוף קלפים), אבל דווקא הפיצ'רים החדשים שבו מכניסים אלמנט מהנה יותר.


מוד נוסף של המשחק שעבר מתיחת פנים קלה הוא ה-CAREER MODE שבו אתם שולטים גם במנהל הקבוצה והשנה יש אופציות חדשות של מסיבות עיתונאים אינטראקטיביות ושיפור באינטראקציה עם השחקנים. מדובר במוד משחק שמדבר יותר למשתמשים הכבדים (חלק גדול בקהילה של המשחק) שרוצים לנהל כל אספקט בקבוצה שלהם.



לסיכום FIFA20 הוא מה שהסדרה תמיד הייתה, סימולציה מדהימה ומהנה למשחק כדורגל עם הגשה ויזואלית מדהימה שגורמת לכם להאמין ולהרגיש כאילו אתם על המגרש. הפיצ'רים החדשים לא רבים, אך בהחלט נותנים ערך נוסף וסיבה מספיק טובה להרים את השלט.